Ga naar inhoud

Advies overclocken


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn systeem graag zo snel mogelijk maken, probleem is alleen dat ik niet zoveel geld tot mijn beschikking heb. Wat kan ik het beste met mijn systeem doen Mijn systeem bestaat uit Behuizing ATX Midi STD 300W Asus MB P4P800 GD Intel P4 2278 Intel Pentium4 2.4GHz 800MHz Cooler CPU AMD/Intel 2x DDRAM 512Mb PC3200 400MHz HDD 120Gb 7200rpm 8Mb cache VGA GeForce FX5200 128Mb AGP
Link naar reactie
Als je het volgende doet kan je je ptm 4 meer dan 500 mhz overklokken (niet mijn verantwoordelijkheid!) Ten eerste kun je ze alleen via de FSB overklokken omdat intel de Intel Multiplyer in de chip heeft gezet. Je kan het (vanaf 2,26 Ghz) toch goed overklokken vet het programma WCPUID, te downloaden op de site www.h-oda.com. Als je dat programma start moet je zien wat er bij 'Stepping ID' staat. vanaf C1 stepping nr. 7 kun je er vanuit gaan dat je je CPU tot 500 mhz kan overklokken. Of je dat C1 stepping nummer hebt (staat achter Stepping ID), kan je beginnen. Ga naar de BIOS. Zoek in de 'BIOS Setup Utility' naar instellingen als 'Configure System Frequency/Voltage' of 'Advanced Chipset Configuration'. Daar kan je naast de FSB meestal ook de snelheid van het geheugen en de verhouding tussen frequenties van de AGP en PCI-bus instellen. Verhoog de FSB frequentie nu in stapjes van 10mhz en test daarna telkens of het systeem nog stabiel loopt. Als het instabiel wordt, stel je de frequentie op de laatste stabiele frequentie in. Zo zou je een processor van 2,4 ghz om kunnen toveren tot een 3,0ghz processor :D :D :D Ik heb dit trucje uit de chip geleerd en je zou er zo'n 300 euro mee kunnen besparen!!! :P :P :P :D :D :D 8) 8) 8)
Link naar reactie
[quote:2bb898fe71="carlobernardini"]Zeg ff als een van jullie het al heeft geprobeert, ik zelf heb het nog niet getest :D[/quote:2bb898fe71] Lees eerst eens BA's overklokkers handleiding http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm . Het klinkt nu alsof je ons wilt leren overklokken, zonder dat je het zelf begrijpt. Dat wil zeggen dat je de tekst wel kent, maar de ideeën erachter niet snapt.
Link naar reactie
[quote:0c863c132b="egslim"]Lees eerst eens BA's overklokkers handleiding http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm . [u:0c863c132b]Het klinkt nu alsof je ons wilt leren overklokken, zonder dat je het zelf begrijpt[/u:0c863c132b]. Dat wil zeggen dat je de tekst wel kent, maar de ideeën erachter niet snapt.[/quote:0c863c132b]jah wel lollig :lol: (sorry :lol: )
Link naar reactie
Sorry, maar jij brengt het als een soort wetenschappijke doorbraak en hebt er zoals ik uit je posting opmaak zelf geen ervaring mee verder. De topicstarter was allang geholpen en de info die jij geeft heeft ie waarschijnlijk allang gelezen in BA's OC guide. Dit zijn gewoon zaken die bij het gros van de mensen die hier komen slapend nog gedaan kunnen worden namelijk ;)
Link naar reactie
[quote:65e514b903="carlobernardini"]eigenlijk niet... Er zijn veel mensen die niet veel van computers weten en die toch veel erover teweten willen komen en ik breng het ECHT niet als 'een soort wetenschappelijke ontdekking over. Ik leg gewoon iemand uit die een vraag heeft over overklokken van een processor :-? ...[/quote:65e514b903] Carlo, check je pb...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...