Ga naar inhoud

Multipliër settings op Albatron KT400 Mobo


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik zit weer eens met een vraagje... Ik heb hier een Albatron KX400 8XV Pro Moederbordje. Die is uitgerust met een KT400 Chipset. Nu zou volgens de site van Albatron dit bord alle processoren met een FSB van 166 (333 DDR) ondersteunen. Ik heb hierop een AMD Athlon XP 2600+ (FSB 166) gekocht. Deze processor draait op dit bord maar 1921 Mhz i.p.v. de bedoelde 2083. 1921Mhz is dus 166 x 11,5. Nu kan ik in de Bios van dit moederbord geen enkele optie vinden om de multipliër te wijzigen. Deze zou immers op 12,5 moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
[quote:2cd1d7cfab="Heiden"]Beste mensen, ik zit weer eens met een vraagje... Ik heb hier een Albatron KX400 8XV Pro Moederbordje. Die is uitgerust met een KT400 Chipset. Nu zou volgens de site van Albatron dit bord alle processoren met een FSB van 166 (333 DDR) ondersteunen. Ik heb hierop een AMD Athlon XP 2600+ (FSB 166) gekocht. Deze processor draait op dit bord maar 1921 Mhz i.p.v. de bedoelde 2083. 1921Mhz is dus 166 x 11,5. Nu kan ik in de Bios van dit moederbord geen enkele optie vinden om de multipliër te wijzigen. Deze zou immers op 12,5 moeten staan. Heeft iemand hier ervaring mee?[/quote:2cd1d7cfab] je bios, is die up to date, en ondersteund ie processors met een 166FSB? goed ze kunnen wel zeggen dat ie 166FSB CPU's ondersteund, maar misschien zul je toch even een bios flash moeten doen zodat ie uit de CPU string de MP kan uitlezen, en hem zo automatisch aanpast.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...