Ga naar inhoud

Programma om Processor te testen in dos


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Weet iemand toevallig een programma om mijn CPU (Intel pentium 4) testen in dos. Het punt is dat ik Windows XP er niet op kan installeren. Ik krijg bij het installeren van windows XP elke keer een error 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Ik ben bang dat mijn cpu stuk is. Ik heb alles geprobeerd, videokaart eruit gehaald, andere geheugen ingezet. Ik ben radeloos :cry: . En p.s (het is wel een officiele versie van XP) Alvast bedankt.
Link naar reactie
DOS zou ik niet zo snel weten, maar misschien een idee om hem even met GNU/Linux te testen? Dan weet je gelijk of het een hardware of een software probleem is. Dat kan heel mooi met Knoppix, dat is een distributie die een volledig werkbare desktop vanaf cdrom opstart, op het moment dat deze werkt is je proc dus zeker niet kapot. Knoppix kun je downloaden van www.knoppix.org Ik weet het niet zeker, maar ik dacht overigens dat CPUburn een DOS programma was, dus wellicht dat je daar wat aan hebt.
Link naar reactie
Ik meen dat ik dezelde fout kreeg na het voorbereiden (bij booten) van de installatie. Probleem was geheugen. Download Memtest86 ff, download het progie om er een booteble floppy van te maken of een ISO bestand voor de cd. Ga naar [url]http://www.memtest86.com/[/url]. Laat m gewoon alle test langslopen, volgens mij mag je geen een fout hebben (ik had er toen 41.000).
Link naar reactie
[quote:d8772ad9bc="arjun"]anders dan gewoon een beetje intensief Windows draaien.[/quote:d8772ad9bc]Ik weet dat je dat niet kon installeren. Dat blauwe scherm wijst ook op een hardware probleem. Heel soms is het een driver maar dan moet je toch wel wat aparts gebruiken. Overigens kreeg ik op een ouder systeem ook een probleem met WinXP Pro, de Home versie liet zich vervolgens probleemloos installeren. Mocht het je uiteindelijk wel lukken om een Windows versie te installeren, en het loopt bij gebruik snel vast, dan is dat vrijwel zeker een hardware probleem. Dat van Knoppix is ook een goede suggestie. Vanwege dat blauwe scherm vermoed ik een geheugen, harde schijf of een temperatuur probleem, en ja misschien een CPU probleem. Het kan ook nog iets heel anders zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...