Ga naar inhoud

moederbord geheugen en processor


Aanbevolen berichten

ik ben nog niet helemaal van plan te upgrade, maar wil toch wel weten waar ik een beetje naar moet kijken. ik dacht zelf eigelijk aan een amd athlon (liefst) 2500+, maar dat zal wel een 2800+ worden en misschien dan zelfs nog hoger. het moederbord weet ik eigelijk helemaal nog niet, ik was wel van plan een n-force2 moederbord te kopen en dus met dual-channel geheugen. ik wil ook een beetje betrouwbaar moederbord en kwam daardoor bij de asus, maar misschien moet ik niet zo moeilijk doen en ook naar andere kijken. zoals een Abit of een Epox. wat erop zit is eigelijk niet zo heel belangerijk. Firewire lijkt me misschien wel handig voor later. geluid maakt me niks uit. gaat nu via me usb naar me stereo en dat bevalt me prima. wil iig geen vga-onboard :lol: . misschien is Lan wel makkelijk en of er Raid moet opzitten weet ik eigelijk nog niet, denk niet dat ik dat ga gebruiken. maar [u:7699a5fbf3]het belangerijkste[/u:7699a5fbf3] is dat het toch wel een beetje te overklokken moet zijn. moederbord keuze (tot nu toe): Asus a7n8x Deluxe (wel wat duur? komt dat door de sata-raid?) Abit NF7-SL 2.0 (dit is toch dat moederbord die aardig hoog komt met zijn fsb?) epox EP-8RDA+ deluxe of de EP-8RDA3+ (weet iemand de groote verschillen?) dan kom ik bij het geheugen. ik dacht aan 1 gieg (2x512) allen het merk weet ik nog niet, maar moet in ieder geval pc3200 zijn of misschien wel iets hoger als het niet zo goed te overklokken is? de merken waaraan ik dacht zijn: GeIL en TwinMos. Corsair wil ik natuurlijk ook wel, maar dat is toch echt te duur voor deze jongen misschien nog adviezen over geheugen. liefst dus goedkoop en goed, maar dat is toch wel moeilijk he :P het liefst heb ik het trouwens op cas2 draaien, maar weet niet of dat zoveel scheelt? als processor koeler had ik trouwens een zalman in gedachte, maar misschien weet iemand anders nog stille en goeie koeler, is toch ook bedoeld voor overklokken he. en dan is zalman toch weer niet zo goed :cry: tjah als laatst kan ik het ook nog wel vragen, maar misschien vind iemand dat ik beter naar pentium 4 kan kijken, al heb ik zelf het idee, dat ik dan voor het zelfde geld een lang niet zo goed systeem kan kopen. maar ook dat hoor ik graag, want ik loop ver achter op intel gebied :wink: totaal kom ik trouwens op bijna €600 :o (ik snap niet dat dat geheugen zo duur is :-? ) dus hoor het ook graag als er misschien nog goedkopere oplossingen zijn :cry: want vind het veel geld
Link naar reactie
Wat wil je precies upgraden? Altijd wel handig om erbij te zetten ;) Je wilt graag overklokken begrijp ik? Dan is de Abit NF7-S 2.0 zeker een goede keuze, deze haalt gegarendeerd 200MHz FSB en aardig wat mensen op dit forum hebben hem nog veel hoger lopen. Een goede en goedkope koeler betekend altijd een hoop lawaai, dat is iets waar je dan voor kiest. Stille en goede oplossingen zijn een Thermalright blok met bijvoorbeeld een Papst of YS-Tech fan. Qua geheugen is OCZ momenteel erg populair bij de oc'ers. Je geeft echter aan weinig geld te hebben en dat is het wellicht handiger om uit te kijken naar Twinmos PC3200 met Winbond (die goeie oc'ers waren toch met Winbond?) chippies. 600 euro is overigens niet zo gek veel hoor als je wilt gaan OC'en. OC'en is nu eenmaal een dure hobby.
Link naar reactie
[quote:3b7b6da1fc="Marcel de Reus"]Wat wil je precies upgraden? Altijd wel handig om erbij te zetten ;)[/quote:3b7b6da1fc]alles wat in de titel staat. het mobo de cpu en het geheugen. ik heb een goeie kast met goeie voeding (chieftec en zalman voeding) videokaart is een radeon 9700 pro, dus dat gaat ook makkelijk alleen als cpu heb ik nu een amd athlon 1400, als mobo een asus a7m266 en het geheugen zuigt gewoon. dus dan nogal logisch dat ik dat wil upgrade, toch? :P [quote:3b7b6da1fc]Je wilt graag overklokken begrijp ik? Dan is de Abit NF7-S 2.0 zeker een goede keuze, deze haalt gegarendeerd 200MHz FSB en aardig wat mensen op dit forum hebben hem nog veel hoger lopen.[/quote:3b7b6da1fc]jep bedankt voor de tip :P had eigelijk al de neinig om deze te kopen. ik weet idd dat sommige dit mobo hebben [quote:3b7b6da1fc]Een goede en goedkope koeler betekend altijd een hoop lawaai, dat is iets waar je dan voor kiest. Stille en goede oplossingen zijn een Thermalright blok met bijvoorbeeld een Papst of YS-Tech fan.[/quote:3b7b6da1fc]misschien idd ook wel een idee. als ik toch wil overklokken heb ik dat toch echt nodig. en prijs valt nog wel "redelijk" mee, toch? [quote:3b7b6da1fc]Qua geheugen is OCZ momenteel erg populair bij de oc'ers. Je geeft echter aan weinig geld te hebben en dat is het wellicht handiger om uit te kijken naar Twinmos PC3200 met Winbond (die goeie oc'ers waren toch met Winbond?) chippies.[/quote:3b7b6da1fc]jepz OCZ, was die vergeten erbij te zetten :lol: dat was dus de 3e, omdat iedereen daar verschillende meningen over heeft, neem ik gewoon de goedkoopste of het geheugen dat al in die winkel te koop is [quote:3b7b6da1fc]600 euro is overigens niet zo gek veel hoor als je wilt gaan OC'en. OC'en is nu eenmaal een dure hobby.[/quote:3b7b6da1fc]ik weet het :wink: maar probeer het toch zo goedkoop mogelijk te doen he nou bedankt marcel :P volgende!!! :lol:
Link naar reactie
dat moederbord van Abit is toch wel de nf7-SL rev 2.0?? kan hem namelijk niet vinden bij tweakers. en hier in de ct staat hij bij alternate wel te koop, maar verder nergens??????? edit: denk dat ik alles bij maXpert koop het geheugen wordt denk ik twinmos, omdat dat toch de goedkoopste oplossing is mobo: ABIT NF7-S NForce2 rev.2, S-ATA EUR 115,45 proc: AMD XP 2500+ 512/333 (Barton) EUR 103,00 mem: DDR TwinMos Dual Channel 1GB PC3200 (2 x 512MB) EUR 196,00 koeler koop ik denk ik ergens anders, want dan zou het nog een zalman worden en dat is toch niet de bedoeling ik had deze in gedachte: ThermalRight SLK-800 A of moet ik de SLK-900 U nemen. wat zijn de verschillen? en wat voor koeler zou er dan op moeten een 92 mm? is een simpel papst fannetje dan genoeg? [quote:6b86bff7a6]Case FAN (92 x 25) Papst 3412 NGL Luchtverplaatsing: 61 m³/h Geluidsproductie: 23 dB(A) Toerental: 1950 omwentelingen/min Spanningsbereik: 8 - 15 V Vermogen: 1,2 W RPM / Tachosignal: Nee[/quote:6b86bff7a6] blok: €51,77 of € 58,31 koeler: € 15,57 dan zou dat totaal €485 worden dan, dat vind ik toch al een stuk beter of heeft iemand de mening dat ik daar beter niet op kan bezuinigen en beter spul moet kopen. stel dat ik €550 er aan uit wil geven, wat zou ik dan anders moet nemen? alvast weer bedankt :P Jarl zoveelste edit: :P ik zie dat het niet uit maakt hoe grootte koeler je erop gooit. dus misschien een 12 cm? Case FAN (120 x 38) Papst 4212 NGL € 29,83 ben ik alweer iets meer kwijt :P geheugen is toch wel goed, begin zo te twijfelen omdat de prijs toch een stuk lager is van twimos
Link naar reactie
[quote:1f97103e2c="zjarl"] mobo: ABIT NF7-S NForce2 rev.2, S-ATA EUR 115,45 proc: AMD XP 2500+ 512/333 (Barton) EUR 103,00 mem: DDR TwinMos Dual Channel 1GB PC3200 (2 x 512MB) EUR 196,00 [/quote:1f97103e2c] Ziet er prima uit hoor. [quote:1f97103e2c] ik had deze in gedachte: ThermalRight SLK-800 A of moet ik de SLK-900 U nemen. wat zijn de verschillen? [/quote:1f97103e2c] De ene is 80 en de andere 90mm. Verder zit de 900 met schroeven en de 800 met clipjes vast dacht ik. Er zijn hier op het forum diverse mensen met de 800 en 900 dus er is zat feedback te vinden met de searchfunctie. [quote:1f97103e2c]en wat voor koeler zou er dan op moeten een 92 mm? is een simpel papst fannetje dan genoeg? [/quote:1f97103e2c] Dat ligt er natuurlijk aan waar jij de geluids/prestatie grens wilt hebben. Kijk eens wat andere mensen met dit blokje erop hebben zitten, daar zijn al uitgebreide topics over geweest. [quote:1f97103e2c] geheugen is toch wel goed, begin zo te twijfelen omdat de prijs toch een stuk lager is van twimos[/quote:1f97103e2c] Yep Twinmos is prima, maar je moet wat geluk hebben met het oc'en. Zoals ik al zei komen de sticks met bepaalde chippies erg hoog. Iig gebruikte durondude (van tweakers dacht ik) ook twinmos PC2700 sticks die hij op 250MHz DDR liet knallen, maar das wel extreem natuurlijk ;)
Link naar reactie
he weer bedankt voor je antwoorden he, zal zometeen ff zoeken :P [quote:61f9749388="Marcel de Reus"]Yep Twinmos is prima, maar je moet wat geluk hebben met het oc'en. Zoals ik al zei komen de sticks met bepaalde chippies erg hoog. Iig gebruikte durondude (van tweakers dacht ik) ook twinmos PC2700 sticks die hij op 250MHz DDR liet knallen, maar das wel extreem natuurlijk ;)[/quote:61f9749388]jepz, op dat geheugen zitten winbond chips en dat zijn idd de goeie, want dat zit ook op corsair reepjes als ik het goed heb (net opgezocht :lol: ) ik zag dat de 120 mm fan niet op het blok past, tenminste niet goed, want dan zit hij schuin. toch zijn er veel die dat doen ik neem trouwens het grote blok :P prijsverschil is toch maar heel klein
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...