Ga naar inhoud

Vcore softwarematig opkrikken


Aanbevolen berichten

" Moederbord ECS K7S5AL Pro+LAN " (sig) Helaas, voor zover ik weet, lukt dat niet softwarematig met dat moederbord. Er zijn wel manieren om het 'handmatig' op te voeren, maar ik ben al m'n links [daarover] kwijtgeraakt in een hdd crash :( Ik heb dan geen Pro K7S5A, maar ik ben een hogere vcore gekregen door een extra verbinding met een dun stukje metaaldraad te maken in 't cpu-socket. Zelfde effect als één v/d L bruggen op de cpu verbinden. Je kan ook nog solderen op 't MoBo zelf, maar dat raad ik niet aan als je weinig ervaring met solderen hebt én niet de juiste apparatuur hebt. Weet ook niet of je zelf zover wilt gaan, maargoed kan nu niet zosnel aan links komen... helaas
Link naar reactie
[quote:449ea6844f="Alexander Online"]Hee hoe deed je dat met dat ijzerdraadje?[/quote:449ea6844f] http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/pinmod/amd_pinmod.html Weer gevonden; bij toeval eigenlijk :) Als je niet op de cpu zelf wilt rotzooien, is dit ook een manier. Ik had op dat moment geen materiaal / spul om op de cpu te rotzooien noch het geduld om het te halen, dus deed ik het zo. Alles op eigen risico natuurlijk. Weet je de bruggen op je cpu wel makkelijk te verbinden, dan lijkt mij dat veiliger dan met metaal/ijzer/koper draadjes te goochelen in je cpusocket..... Maargoed, selecteer socketview, de cpu die je hebt, en de standaard vcore. Kijk naar de verbindingen die je dan hebt, want die moeten ook daar al zijn als je een hogere vcore selecteerd tenzij je de bijhorende brug op de cpu 'verwijderd' (vraag niet hoe, heh). Heb je een hogere vcore, dan is het simpelweg die verbindingen die erbij zijn, zelf aan te maken door middel van geleidend draad van +- 8...10 mm in U vorm in de socket te stoppen. Dun draad, want de pootjes van je cpu moeten ook nog in die gaatjes erbij natuurlijk. Echt een rot priegel werk, heh voor mij dan iig. Dit hele verhaal staat ook op die site eigenlijk....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...