Ga naar inhoud

AMD 64 trailer


Aanbevolen berichten

Maar daarvoor koop je dus geen Itanium2 voor een klein fortuin ;) Ik had begrepen dat de x86-64 versie van Windows XP ook in september zal uitkomen, maar je hebt natuurlijk kans dat dit inmiddels is uitgesteld. Als je echt wilt profiteren van de extra preformence die de A64 biedt moet je gewoon lekker GNU/Linux gaan draaien ;) Kun je fijn alles optimaliseren voor dat ding.
Link naar reactie
[quote:12442726b6="Ruudfeen"] maar de populaire benchmarks zijn onder Windows gemaakt. en daar gaat het velen om :roll: ;) [/quote:12442726b6]Zoals Egslim al zei de Windows 32 bit draait gewoon op de AMD 64 en ook 3D mark, er loopt/liep hier al een draadje over. De score was met een 2 Ghz AMD64 25.000 met 3D mark 2001. Dus onder 64 bit kunne we daar ook nog iets van verwachten. :D
Link naar reactie
Ben benieuwd naar de ervaringen.. [offtopic] De trailer die ruudfeen gaf is in WMV formaat, Windows Media player haalde m binnen en downloade de codec maar hij zei fout bij installeren van codec en hij speelde alleen geluid. WMP is geupdate. Kun je die codec ook los downloaden? [/offtopic] Ik vraag me af wanneer/of HP en Packerd Bell ook 64 bits processor gaan gebruiken, misschien vinden ze niet interesseant genoeg en onhandig voor de consument.
Link naar reactie
Alexander, je hebt toch ook GNU/Linux? Xine pakte het filmpje iig prima bij mij ;) :P Wat de grote OEM's gaan doen is natuurlijk erg belangrijk en dit zal waarschijnlijk ook gelijk het hele succes van de A64 bepalen. Persoonlijk denk ik dat de OEM's wel met A64 modellen zullen komen zeer spoedig na de release, omdat ze er een enorme marketing aan kunnen hangen als eerste 64-bits desktop systemen. Overigens is de G5 van Apple het eerste 64-bits desktopsysteem btw :)
Link naar reactie
[quote:abfb7c6a10]Overigens is de G5 van Apple het eerste 64-bits desktopsysteem btw [/quote:abfb7c6a10] Daar valt over te discussiëren. 1) Zijn die eerste (dual CPU) G5 systemen desktops, of workstations? 2) Het zal nog eind dit jaar duren voordat Apple met een 64 bits OS komt, tot die tijd zijn de computers effectief 32 bits. 3) 1P Opteron systemen waren al eerder verkrijgbaar dan G5 systemen. 4) Enkele jaren geleden werden desktop computers verkocht met een Alpha CPU aan boord. Die waren dus 64 bits.
Link naar reactie
[quote:8149a7b6e4="egslim"] Daar valt over te discussiëren. 1) Zijn die eerste (dual CPU) G5 systemen desktops, of workstations? 2) Het zal nog eind dit jaar duren voordat Apple met een 64 bits OS komt, tot die tijd zijn de computers effectief 32 bits. 3) 1P Opteron systemen waren al eerder verkrijgbaar dan G5 systemen. 4) Enkele jaren geleden werden desktop computers verkocht met een Alpha CPU aan boord. Die waren dus 64 bits.[/quote:8149a7b6e4] 1) Dat zijn gewone desktop desktop systemen voor zover ik weet. 2) Ook op PPC's draait GNU/Linux hoor ;) 3) Maar die zijn niet voor de desktop bedoeld. Bovendien levert Apple een compleet systeem. 4) Dat klopt, maar dat is enkele jaren geleden en nooit een succes geworden.
Link naar reactie
Apple gebruikt zoiezo allemaal afwijkende stuff, zo'n beetje alles is anders in die Apple's dus daar zouden ze niet veel mee opschieten denk ik. Bovendien is Apple meer gewoon een OEM dan een hardware leverancier, ze laten de PPC oa door IBM ontwikkelen (vroeger Motorola) en hebben gewoon als doel kant en klare office kastjes af te leveren die vaak een wat afwijkend design hebben. Bij Apple gaat het er gewoon om dat je een goede kast krijgt met totaal geoptimaliseerde software ervoor en dat je aan de slag kunt. Je krijgt ook niet vaak vragen over Mac OS omdat het gewoon doosimpel is, er moet gewoon direct en efficiënt mee kunnen worden gewerkt. Zo kunnen ze ook goede service en garantie verlenen, door losse onderdelen te gaan verkopen maken ze de zaak alleen maar ingewikkelder voor zichzelf.
Link naar reactie
[quote:ab5ebe51f1="Marcel de Reus"][quote:ab5ebe51f1="egslim"] Daar valt over te discussiëren. 1) Zijn die eerste (dual CPU) G5 systemen desktops, of workstations? 2) Het zal nog eind dit jaar duren voordat Apple met een 64 bits OS komt, tot die tijd zijn de computers effectief 32 bits. 3) 1P Opteron systemen waren al eerder verkrijgbaar dan G5 systemen. 4) Enkele jaren geleden werden desktop computers verkocht met een Alpha CPU aan boord. Die waren dus 64 bits.[/quote:ab5ebe51f1] 1) Dat zijn gewone desktop desktop systemen voor zover ik weet. 2) Ook op PPC's draait GNU/Linux hoor ;) 3) Maar die zijn niet voor de desktop bedoeld. Bovendien levert Apple een compleet systeem. 4) Dat klopt, maar dat is enkele jaren geleden en nooit een succes geworden.[/quote:ab5ebe51f1] Lag het alleemaal maar zo simpel... :roll: Maar anyway, punt 4 alleen is al voldoende om aan te tonen dat die G5's niet de eerste 64 bits desktops zijn.
Link naar reactie
Dat is waar, maar Alpha's zijn gewoon serverprocessoren. Zo zijn er vast ook wel mensen met Xeons en ik ken genoeg mensen die thuis een tweedehands SPARC als desktop hebben. De A64 en G5 zijn echter echt voor de desktop ontwikkeld. Bovendien zul je zien dat AMD of anders wel de OEMS met een A64 erin toch gaan adventeren met 'de eerste 64-bits desktop'.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...