Ga naar inhoud

Pentium 4 Extreme Edition


Aanbevolen berichten

Van de Inquirer: http://www.theinquirer.net/?article=11584 The chip will sport an extra 2MB of cache and will start at 3.2GHz, as you may have read somewhere earlier. ...the chip will be available to buy in the 30-60-day timeframe. Dit is dus een officiele bekendmaking van Intel. Wat ik er interessant aan vind is waar deze CPU staat ten opzichte van Prescott. Prescott was geplanned voor Q4 '03, dus mogelijk vanaf begin oktober. P4EE is in mijn ogen een teken dat Prescott is uitgesteld tot minstens ergens in de tweede helft van Q4. Aangezien CPU fabrikanten bij voorkeur geen producten in die tijd lanceren zou het ook best kunnen dat Prescott is uitgesteld tot Q1 '04. De tweede vraag is hoe deze CPU zal presteren. De extra cache is L3, dus met een tragere bus en hogere latency dan de L2. Nog afgezien van de verbeteringen aan HT verwacht ik dat Prescott klok voor klok vergelijkbaar of iets beter zal presteren. Een 3,4GHz Prescott versus 3,2GHz P4EE zal dan meestal in het voordeel van de Prescott uitvallen.
Link naar reactie
Imho is het gewoon weer een extre rek die ze hiermee willen bereiken. Ze drijven het spul nu echt tot de uitersten om tijd te creeëren voor de Prescott, deze is blijkbaar nog niet klaar en een gapend gat van enkele maanden tussen de laatste Nothwood en de eerste Prescott terwijl AMD met de Athlon64 komt is natuurlijk een groot risico.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...