Ga naar inhoud

Voortdurend probleem Duron op K7T Turbo 2


Aanbevolen berichten

Graag jullie ideeen en advies. Eerst de specs: win 98SE met Msi k7t turbo 2 met twee reepjes 256 133 mhz. Het viruteel geheugen is 512 via Norton eerst gezet op C dat 2 GB groot is en de swap file heeft. Twee schijven een van 60 met o.a. C en een backup van 40 Gb. Heb al verschillende malen vanuit dos de settings gemaakt, maar de vastlopers blijven...enerzijds het branden staakt bij 7 % en file transfer via advanced USB hub loopt ook vast. Voor de meest eenvoudige zaken staat de CPU op 100%. Idle ( ?) 5 % Of on C 196 nu...wat loopt er dan vraag ik me af... Start op minimaal in start Office zeker niet Bewerkingen in PSP lukken wel ! Heb eerst na Windows de mainboard drivers geinstalleerd en daarna de randapparatuur. Het geheel zit in een chaintec kast met een in ventilator en twee uit. Wie het weet zou mij een groot plezier doen. Overweeg een zware Xp Athlon te kopen, om er af te zijn, maar denk meer dat er aanspraken gemaakt worden op de Duron, die ik niet ken. Voor branden wordt alle temp files leeggegooid en fragmentatie in de gaten gehouden. De lezer staat op primaire slave and de brander op secundaire slave...beiden heb ik al eens uitgewisseld tegen anderen hier, maar geen effect. wie helpt alvast erg bedankt...en hoop dat dit het goede forum is... met vr gr Pieter :roll:
Link naar reactie
Het heeft zoiezo niets met de Duron te maken hoor. Er zijn veel zaken die voor een onstabiel systeem kunnen zorgen, maar de proc haast nooit. De problemen kunnen hardwarematig (temps, voltages, conflicten) zijn of softwarematig (drivers, os). Probeer eerst eens met CPUcool de temps en de voltages (3.3; 5 en 12V) uit te lezen als je de PC stressed met CPUburn, als hij vastloopt schrijf dan gewoon de waardes op waarbij hij het voor gezien hielt.
Link naar reactie
was allang blij dat alles weer in elkaar stak zal nog eens wat omgooien en lenen van andere pc's virus contol altijd aan gehad, nooit een probleem 't rare is dat bij een flut moederboard met 300 gheugen en ene plexje 12 het wel werkt...en bij een Asus ook met 512 geheugen( 1 strip) en ook een plex er geen problemen zijn. het zijn dus eigenlijk 2 dingen. branden (data tijdelijk onderbrengen) en veel filetransfer. denk dat de kast open moet, maar dat is bij deze nogal makkelijk zonder schroefjes..en de jumbers en jabels nazien... ..maar deze is altijd al de gebeten pier, dus er zal inderdaad wel een verborgen conflict zijn... bedankt voor de tips en ik ga slopen en bouwen.. de brander in deze pc is overigens een benq (niks mis mee dacht ik) kan me herinneren dat ik wel een copy " kon" maken "on the flY"
Link naar reactie
de Duron kan het niet aan... dat is nu mijn conclusie ( of het moet zijn dat de pasta niet werkt) idle is 1%, maar bij het minste gebruik of data stromen gaat ie omhoog naar 100% en...kapt er dan mee dat is consistent met datatransfer via USB naar Pc's ( in is geen probleem..uit wel) kocht voor de zekerheid een nw lezer ( had deze opengemaakt en dacht dat het daaraan zou liggen..) met de AOpen van 56 loopt die gelijk op tilt... staan twee bankjes zoals gezegd in van 133 mhz, maar als ik de jumper verwijder voor 133 setting krijg ik een foutmelding...heb nog niet geprobeerd of hij doortrekt dan.. het mobo ondersteund toch wel Athlons ( volgens het boekje wel) Heb alle verbindingen nagelopen..moet alleen nog even kijken naar de Hd kabels en stroomvoorziening van de Duron.. kan opnieuw lijmen helpne ? verder alle leds op groen... Wie...graag want mijn website loopt ( ) erop !!! alvast erg bedankt :lol:
Link naar reactie
[quote:ab3ea06b18="Marcel de Reus"]Het heeft zoiezo niets met de Duron te maken hoor. Er zijn veel zaken die voor een onstabiel systeem kunnen zorgen, maar de proc haast nooit. De problemen kunnen hardwarematig (temps, voltages, conflicten) zijn of softwarematig (drivers, os). Probeer eerst eens met CPUcool de temps en de voltages (3.3; 5 en 12V) uit te lezen als je de PC stressed met CPUburn, als hij vastloopt schrijf dan gewoon de waardes op waarbij hij het voor gezien hielt.[/quote:ab3ea06b18] Ik heb nog steeds geen temps en voltages gezien en je conclusie (de Duron kan het niet aan) zal dus in 99% van de gevallen de foute zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...