Ga naar inhoud

Hyperthreading zinvol?


Aanbevolen berichten

Hey Ik kan voor een PC Prive Project een nieuwe PC kopen. Omdat ik al een goeie Monitor, Brander, DVD, HD enz heb hoef ik alleen maar een mobo, CPU, Mem + voeding. Dus heb ik geld genoeg om een P43,2 HT CPU te kopen. Nu was mijn vraag. Is HT echt zinvol voor een Game PC en af en toe een office aplicatie. Helaas kan ik maar bij 1 winkel kopen: www.sunteam.nl Ze zijn niet de goedkoopste en hebben ook niet zo'n super asortiment maar de service is 10x beter dan bij bv alternate (vandaag kapot? zelfde dag of volgende dag een nieuwe / vervangende). Dus is dat Hyper Trading wat voor mij of kan ik dat beter uitgeven aan bij een TFT monitor.
Link naar reactie
Een TFT monitor moet je daar sowieso niet kopen. Responsetijden van rond de 50ms zijn nouw niet echt bevordelijk voor het gamen. Daarbij denk ik dat je nog wat vergeet... de videokaart. Deze is voor gamen natuurlijk minstens, zij het niet belangrijker, als de processor. Als videokaart moet je, als het geld het toe laat, een Ati Radeon 9800 Pro kopen. Verder is een CPU met Hypertrading altijd leuk als het geld het toe laat, en zoals ik al zei, echt goed TFT monitoren verkopen ze daar niet.
Link naar reactie
[quote:f2ff980f5b="egslim"]Moet je snel kiezen? Of heb je nog een paar weken de tijd.[/quote:f2ff980f5b] Ik zal deze opmerking even vertalen ;) Heb je nog een paar weken de tijd, want dan komt de nieuwe AMD op de markt, welke de vloer aanveegt met de snelste P4 van dit moment :roll: Nog wat, wil je gaan gamen dan moet je vooral een goede videokaart kopen. Beter een Radeon 9800 (pro) met 2.4 ghz, dan een 3.2 ghz met een Radeon 9600. (en een nVidia is helemaal geen optie op dit moment !! )
Link naar reactie
Die 9800Pro stond al op m'n lijstje Dus Hyperthreading (wist niet hoe je het spelde :P)is dus niet zo belangrijk voor mij. Ik heb denk ik nog wel 2 / 3 weken de tijd maar ik denk dat dan die AMD er nog niet is. En wat zou die AMD dan gaan kosten?? zijn er al mobo's voor die AMD? Welk geheugen enz enz enz. Het lijkt mij (correct me if i'm wrong) dat een P4 met PC3200 Ram een veel snellere Bus heeft als een AMD. Maar dat weet ik niet zeker heb de laatste tijd niet echt opgelet. Ik heb hier even een lijstje met wat ik op dit moment op het oog heb: Spire P4 Copperstream; socket 478 CPU cooler € 29,00 Hercules 3D Prophet ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR Videokaart €495,00 Intel D865GBFL Bayfield ATXII; 800Mhz Moederboard € 175,00 P4 3,2 Ghz 800Mhz HT € 770,00 Q-tec ATXII Voeding 450Watt (P4) Gold low noise 32dB(A) € 75,00 512 Pc3200, 400Mhz Dualchannel (A merk) € 120,00 Totaal: € 1.664,00 Dit is het beste wat ze hebben op dit moment. M'n budget ligt zo rond dit bedrag, mag wel wat meer zijn maar €2000 is teveel
Link naar reactie
Die service moet wel heel goed zijn ;) bij mijn favo winkel, niet de allergoedkoopste stel ik dit samen. en dat is beter, bv de 875 chipset op het mobo [quote:f5d54650ca] Club 3D ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR Thermal Take 420W Silent Pure Power Chaintech 9EJS Zenith socket 478 Intel Pentium 4 3.2GHz 512kb cache 800Mhz fsb (Socket 478) Zalman CNPS7000A-Cu s478 /462 koeler (Stil) Totaal te betalen (incl. BTW) 1391.90 Euro[/quote:f5d54650ca]
Link naar reactie
Je vergeet het geheugen nog Maar ok hijs niet de goedkoopste maar ik heb geen keus. De service is wel goed zowel aan de telefoon nemen ze de tijd voor je en een vervangend apperaat staat er binnen no time. Het is ook de leverancier van de zaak en ook daarbij is de service 10x beter dan bij bijv alternate. Maar meer reacties over die AMD zijn welkom.
Link naar reactie
[quote:2db3a53fc4="microchip"]Benchmarks van een Athlon 64 2.0 GHz vs. Pentium 4 3.0 GHz (800 MHz bus) [url]http://www.anandtech.com/cpu/index.html[/url] Heerlijk om naar te kijken :P Vooral dat hij (enkel A64) een Dual Xeon 3.06 GHz afslacht :D .[/quote:2db3a53fc4] Daarom staat dit er ook bij: [quote:2db3a53fc4="AnandTech"] *IMPORTANT: While the Dual Xeon 3.06 Asus PC-DL was included for comparison, please keep in mind that our standard benchmarks are not multi-threading enabled. Results should not be considered a comparison of multi-threading to a single processor. Since the Dual 875 is being targeted at the Gaming and Enthusiast markets, we believe it is fair to include the Dual Xeon 875 in comparisons to other solutions that also target the gaming and enthusiast market. [/quote:2db3a53fc4]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...