Ga naar inhoud

AMD 1ghz wordt heeel erg heet.


Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb een AMD @ 1ghz, met een keolblok erop en een (plastic) Zalman PS2252H koeler erbij. (die het koelblok dus koelt) Maar nu is het zo dat het koelblok al na 1 minuut, hooguit 4seconden aan te raken. Aanraken na een minuut: 1 sec= warm 2 sec= heel warm 3 sec= heet!! 4 sec= aaaaaaaaaaaah!!! PIJN Is dat wel goed ?? Temperaturen in de bios zijn zo'n 45graden cpu en 40graden kasttemp. ( dat os tog redelijk ) ps er zit nog geen OS op. [edit] als je je hand voor die waaier houdt voel je heel zacht 'geblaas', echt heel erg zacht [/edit]
Link naar reactie
Ben blij dat je koelblok zo warm wordt; dat betekend iig dat die warmte niet meer in je CPU zit. Ik het meest ideale geval staat je CPU alle warmte af aan het koelblok, die daardoor gloeiend heet wordt (en je CPU wordt daardoor juist koel). Zolang het spul stabiel loopt is er in principe geen reden om aan de temps in je BIOS te gaan twijfelen. En als die waarden kloppen, dan is 45 graden heel netjes.
Link naar reactie
[quote:08976dccda="turbo-pascal"]Aanraken na een minuut: 1 sec= warm 2 sec= heel warm 3 sec= heet!! 4 sec= aaaaaaaaaaaah!!! PIJN [/quote:08976dccda] Persoonlijk denk ik dat de koeler te heet is. De genoemde 45 graden is okay, te vergelijken met 3. Wat je kan doen is een extra ventilator op het koelblok te richten en kijken wat voor effect dat heeft. Mijn koelblokken worden niet bloedheet, en de CPU is bij mij zo'n beetje 45-50 graden. Verder draait bij mij de CPU-ventilator op zo'n beetje 2/3 van de maxiumum snelheid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...