Ga naar inhoud

Pentium 4 2660 mhz kan in bios niet overclocken


Aanbevolen berichten

Ik heb een dell dimension 4600 met daarin een pentiun 4 2660 mhz. Nu zou ik deze graag overclocken tot 2800 mhz en daarvoor moet ik in de bios het een en ander instellen. Nu zie ik in mijn bios echter alleen mijn FSB, dat is namelijk 533, maar nergens hoe ik de fsb en multiplier kan verhogen. Kan iemand mij helpen het te vinden??
Link naar reactie
Ik wil nog weleens een kijkje nemen op overklok-sites. En in heel veel gevallen lees ik dan de volgende zin: Als u een Dell heeft, dan kunt u beter stoppen met lezen. Dat geeft volgens mij wel aan, dat overklokken met een Dell dus uitgesloten is. En om nou honderden Euro's uit te geven voor een iets snellere processor, lijkt mij ook een tikkeltje overdreven. :lol: Wacht dan liever op de Prescot. 8)
Link naar reactie
[quote:c02191ca4e="Marcel de Reus"]Je kunt de FSB ook softwarematig opvoeren. De MP is zoiezo gelocked bij een P4 dus dat maakt niets uit. Programma's waarmee dat kan zijn bijvoorbeeld CPUcool en softFSB.[/quote:c02191ca4e] Dat lukt ook niet met zijn Dell hoor. Komt doordat CPU Cool de PLL van het moederbord niet uit kan lezen. Overklokken kan je gewoon wel vergeten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...