Ga naar inhoud

Processorkoeling


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb net een Arctic slim silent pro tc gekocht voor mijn MSI K7t turbo moederboard (6330) en een AMD Thunderbird 1400 processor omdat ik deze stiller wilde hebben. De Arttic is inderdaad stiller dan mijn vorige koeler alleen regelt deze niet zelf zijn toerental wat hij wel zou moeten doen. Hij blijft op 2570 toeren draaien terwijl mijn processor maar 56C is en ik het setpoint op 80C heb gezet (mbv PC Alert III). Hoe zorg ik ervoor dat De silent pro zelf zijn toerental gaat regelen (dus het minimale, door mij opgegeven, toerental gaat draaien en zo het stilst mogelijk is) of is mijn moederboard niet geschikt voor de Silent Pro. Ik kan in mijn BIOS verder geen setpoints opgeven, alleen een maximale temp. waarop mijn systeem uitschakeld.
Link naar reactie
de meeste tempgestuurde fans gaan harder draaien op het moment als de lucht warmer wordt, echter het nadeel is, de sensor zit altijd aan de buitenkant van de fan/heatsink. stel nu dat je zo fanatiek bent en een stapel casefans hebt, waardoor je kast temperatuur erg laag is, dan zal de fan nooit sneller draaien.. daarom heb ik ook helemaal geen vertrouwen in zulk soort CPU coolers... bij sommige fans kun je het omzeilen door de tempsensor te verwijderen. wat ook een idee is; download eens [url=http://www.webattack.com/get/speedfan.shtml]speedfan[/url] daarmee kan je de fan ook handmatig aansturen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...