Ga naar inhoud

Hoe koelpasta te gebruiken


Aanbevolen berichten

Ik lees allemaal dingen over het gebruik van koelpasta hier op het forum, maar hoe gebruik je dit eigenlijk en zit het bij een boxed processor in de doos of moet je dat er nog appart bijkopen. Ik heb mijn ouwe thunderbird nooit voorzien van koelpasta en hij doet het nog steeds (53 C @ 1ghz). Met een coolermaster koelertje erop. Ik wilde het systeempje nog een kleine upgrade geven met een 2200+ processor, maar nou heb ik de keuze mijn oude geheugen (384mb SDram@133) te gebruiken of 256mb DDRram@266. Wat is wijsheid SD of DDR maar minder?
Link naar reactie
Als je DDR wilt gebruiken, moet je een nieuw mobo kopen. (of je moet de een combinatie mobo hebben van bijv Ecs) De 2200+ is relatief koel tov de Thunderbird 1000mhz. (ik betwijfel eigenlijk of je nogwel aan een 2200+ kan komen) Heb ooit een upgrade gedaan van een thunderbird 1400mhz naar een 2500+, de 2500+ was met dezelfde koeler een graad of 6 koeler. Tussen die 2 cpu's zal et qua temps ook niet veel schelen. Koelpasta is een kwestie van een klein laagje over de core van de CPU smeren, het gaat erom dat de pasta oneffenheden wegwerkt zodat de verbinding cpu-koelblok optimaal is. Teveel koelpasta is duz ook niet goed. Lees ook eff de Faq door voor meer info over alles wat met cpu's te maken heeft, ook qua upgraden staan er leuke dingen in.
Link naar reactie
dus ook wanneer dat 128mb minder is :roll: ik weet wel dat de doorvoersnelheid wat hoger ligt, maar ik heb altijd het idee dat bij deze hoeveelheden geheugen de mb's belangrijker zijn dan de snelheden. Deze pc is ook echt voor een beetje internetten van mn vader en wat tekstverwerken de rest doe ik op mijn eigen P4 systeem met een 2.8ghz @800mhz FSB 512DDR@400
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...