Ga naar inhoud

Hardware kapot?


Aanbevolen berichten

:roll: Bij het opstarten van mijn PC bleef deze plotseling hangen tijdens de zelftest welke bij het opstarten wordt uitgevoerd. Normaal komt er na een seconde of 2 een piep (het signaal dat de zelftest geen fouten gaf) en verschijnt op het beeldscherm het gehele opstartproces (daar waar je via de 'del'-toets het BIOS in kunt. Nu blijven voor ongeveer 10 seconden het lampje van de POWER en het lampje van de HD branden. Deze laatste gaat dan uit en er gebeurt verder niets meer. Het beeldscherm geeft al helemaal geen reactie, het lampje blijft op stand-by staan. Wat is hier in vredesnaam loos? Moederbord defect? Processor naar de maan? Of misschien iets met het geheugen? Ik weet het niet meer. Ik kan niet eens meer in het BIOS, ik kan eigenlijk helemaal niets meer. Wie heeft er nog tips om uit te proberen waar dit aan ligt? Is er iemand die een idee heeft wat er aan de hand is, of hoe ik mijn diagnose verder kan verfijnen dat ik de oorzaak achterhaal? :-?
Link naar reactie
En je hebt niets zitten veranderen in de instellingen / hardware van je BIOS? (probeer een BIOS reset) Geen andere piepjes bij 't opstarten? Krijg je sowieso geen beeld meer? Kijk even of je de onderdelen apart in een andere pc kan testen....(na wat er door turbulence in de post hieronder is geschreven) ps: misschien kan je pc configuratie wel handig zijn om te vermelden.
Link naar reactie
graag wat meer info, over mbo etc.. wat je erin hebt zitten. En wanneer is dit gebeurt ? Ben je hem nu aan het bouwen of heeft ie het vroeger gedaan en plostseling niet meer ? Wat heb je dan gewijzigd. Verder gewoon de tips van de anderen proberen. Dus strippen die hap en telkens een onderdeel erbij. In je weinge info en aangenomen dat je aan het bouwen ben, check alle aansluitingen, alle kabels goed aangedrukt, draait de cpu fan. Het zou een hardware conflict kunnen zijn
Link naar reactie
als je geen piep heb is waarschijnlijk geheugenstuk als je 2 bankjes erin hebt 1voor1 erin zetten eruithalen heeft ook wel eens zin ook de processor er even uithalen handeltje een paar x heen en weer halen schuiven de contacjes over het printje heen kan soms ook het probleem zijn als je cpu handel naar beneden duwt ook de cpu een beetje aanduwen je hoeft niet de koeling eraf te halen batterij eruit erin of is strak leeg??? dit zijn de drie enigste volgens mij de 1 piep geeft aan dat geheugen met bios functioneerst als ie nl doorstart heb je bios als je daar niet verder komt als verifying dmi dan is moederbord einde met grote kans /??/? :P :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...