Ga naar inhoud

verschil in geheugen modules?


Aanbevolen berichten

kan iemand mij misschien helpen met het volgende? Ik ben op zoek naar 512 MB DDR geheugen voor een nForce2 mobo, nu las ik ergens dat er "speciaal" nForce2 geheugen is. Het zogenaamde HyperX geheugen. Klopt dit? En wat is het verschil tussen Value en Value met HyperX en geheugen zonder deze namen (behalve de prijs natuurlijk :wink: ). Alvast bedankt
Link naar reactie
HyperX is geheugen met snellere timingen, vandaar die fancy naam. het is dus (mits goed ingesteld) iets sneller als valueram. Met speciaal nForce2 geheugen bedoel je denk ik de dual channel kits, daar is ook niet zo veel bijzonders aan, behalve dat ze in paren getest zijn. 2 Identieke geheugenmodules moeten net zo goed werken.
Link naar reactie
HyperX is gewoon een leuk naampje van Kingston. Het speciale geheugen wat je bedoeld zijn dus bijvoorbeeld de Corsair TwinX modules, deze worden dan in paren gelevert zodat je zeker weet dat ze uit exact dezelfde serie/revisie komen. Er is hierover een tijdje terug een uitgebreid topic geweest, ik denk van turbulence, kijk maar eens of je deze nog kunt vinden met de search. De uiteindelijke conclusie was overigens dat het nauwelijks wat uitmaakte en dat het zeker het extra geld niet waard was. Het verschil tussen zo'n HyperX module en een module met de normale (langzame) timings die Kingston gebruikt is btw zo ongeveer 5% in benchmarks, in real life dus zo goed als niet merkbaar. Je kunt ook gewoon zelf je geheugen sneller timen, bij veel latjes wil dat meestal wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...