Ga naar inhoud

Heeft dit wel zin?


Aanbevolen berichten

[quote:367ac3c090="Ceasar120"]Hoi, Heeft het zin om een palomino Xp1800+ met pc2700 geheugen te laten draaien in plaats van pc2100? Ik ben wel vanplan om te overclocken, zal sneller geheugen dan helpen? En is een MSI KT4 ultra een goed moederbord voor een xp1800+ in combinatie met pc2700 geheugen? Groetjes![/quote:367ac3c090] als je de CPU op 133FSB laat draaien, en PC2700 op 166 mhz, dan heeft PC2700 helemaal geen zin.. je bent van plan te gaan overclocken, dan is PC2700 wel weer leuk. echter is de vraag of die palomino wel 166FSB aankan, laat staan of dat MSI bordje wel ver komt :wink: ik zou persoonlijk 20 euro er dan bij opleggen, en een Nforce2 bordje kopen bijvoorbeeld. de Epox 8rda+ koop je al voor 89 euro.
Link naar reactie
Nu heb ik dus een asus a7v266 moederbord, met pc2100 geheugen. Als ik het geheugen op 133 laat draaien en de fsb op 147 dan loopt ie volledig stabiel. Ga ik echter verder dan krijg ik soms rara vastlopers, maar mijn cpu is niet echt te warm. Ik heb mij dan ook laten vertellen dat dit door het geheugen komt. Als ik dan dus dat msi board erin zet met pc2700 geheugen, dan zou ik toch ietsje verder moeten kunnen overclocken d8 ik zo. En ook als ik de fsb op 147 laat staan, en de snelheid van het geheugen alleen omhoog zet, is het verschil dan goed te merken? Groetjes!
Link naar reactie
[quote:a3b28671c9="Ceasar120"]En ook als ik de fsb op 147 laat staan, en de snelheid van het geheugen alleen omhoog zet, is het verschil dan goed te merken? Groetjes![/quote:a3b28671c9] nope... aangezien je FSB dan de bottleneck is... je mem draait immers op 166MHZ, echter je FSB lager, nu kan het mem wel meer doorgeven, maar de FSB kan niet meer aan dan 147mhz. dus het zal dan echt niet zo zijn dat je een performanceboost merkt. lukt het echter om de CPU op 166mhz FSB te krijgen, (echter moet je hem dan haast wel unlocken, want een lagere MP is dan wel een pre) dan loopt het mem synchroon met de FSB waardoor beide 2700MB/s aankunnen, en zo dus optimaal draaien...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...