Ga naar inhoud

PC maakt geluid van volwassen ziekenauto


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc onder handen die een voor mij onbekend geluid maakt: vrij hard het geluid van een tweetonige sirene als van een ziekenauto zo'n beetje. Het probleem is vrij eenvoudig te beschrijven: hij doet helemaal niks! Bij het opstarten verschijnt er niets op de monitor (deze is goed, heb hem aan een andere pc gehangen om te kontroleren). De ledjes van CDROM spelers branden even en de die van HD en power branden ook. En dan na een paar seconden het feestelijk geluid. Heb aansluitingen van flatcables gecontroleerd, het geheugenmodule, batterijtje van het BIOS uitgewisseld. Master/Slave jumpers gechecked. Het moederbord is een Chaintech CT-6BTM Videokaart RIVA TNT2 In de handleiding noch van Chaintech noch van RIVA wordt enige verwijzing of vermelding gemaakt over een dergelijk noodsignaal.
Link naar reactie
meestal wijst een sirene geluid op een CPU of mem probleem @Kjiratsiekoedel, jij geeft aan dat bij een mem probleem er piepjes optreden, baseer je dit op ervaring met dit moederbord, of omdat bij jou het zo toevallig is? omdat bij mij bij een memfout er ook een soort sirene klinkt is het soms moeilijk om een eigen situatie te baseren op de foutmelding bij hem... probeer gewoon eens zo kaal mogelijk te booten, dus zonder VGA kaart, zonder iets in de IDE poorten. daarna zou ik toch de processor en evt het mem proberen in een ander systeem om zo het probleem te vinden..
Link naar reactie
Beste mensen, Ik ben geroerd door alle belangstelling en welgemeende hulp! Als hij aangezet wordt, verschijnt er niets op het scherm (duidt er lijkt me al op dat het BIOS niet veel doet). Dan na een paar seconden de tonen. De toon die hij geeft is een hoge toon en een lage toon, beide even lang (dwz lang). Nu even antwoord op de opmerkingen: Ik heb de pc gestript van alle onnodige dingen, zodat hij (of is het een zij?) alleen een moederbord heeft, videokaart, geheugen, voeding enzo (geen enkele andere kaart en ook de CDROM spelers niet aangesloten) De processor fan draait goed Geheugen heb ik laten controleren en werkt goed. Aan de videokaart zal het niet liggen, want hij doet het met een andere (werkende) videokaart precies zo. Op de pinnetjes van de Intrusion Connector is niets aangesloten en daar zal dus ook geen alarm vandaan komen. Het BIOS is gereset (met de jumpertjes die ervoor op het moederbord zitten), ik heb een nieuwe batterij in gezet (Eur 2,95), steeds hetzelfde. Chaintech geeft aan dat het het BIOS is of het moederbord. Dat zal dan ook wel zo zijn. Op de opgegeven site met Beep BIOS errors kon ik niets vinden van het AWARD BIOS, maar uiteindelijk verschillende andere sites op het internet. AWARD geeft ook beepjes als er geen tekst op de monitor verschijnt. Echter "mijn" twee lange tonen worden niet genoemd. Ik zal maar proberen ergens een tweede hands moederbord voor een Pentium II op te sporen en die er in zetten. ------- Vind je behalve computers, reizen met de fiets ook leuk: www.wereldfietsers.tk
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...