Ga naar inhoud

Hoe een P4 2.8GhZ te overklokken?


Aanbevolen berichten

en nog een vrfaagje! wat is PAT? [quote:ac019bd529]Dit moederbord maakt gebruik van de Performance Acceleration technology (PAT) Dual Channel Memory Architecture wordt door dit moederbord ondersteund. Features: Power Loss Restart support S/PDIF out interface ASUS Q-Fan technology ASUS EZ Flash CrashFree BIOS2 ASUS POST Reporter Multi-language BIOS Asus Instant Music Asus MyLogo2[/quote:ac019bd529] www.alternate.nl
Link naar reactie
uhm.... correct me if i am wrong, maar ik dacht dat dit een chipset functie was die ervoor zorgt dat je mem timings automatisch geoptimaliseerd worden.. edit; zoiets is het dus wel; [quote:84f8b835c3]PAT seems to be a decision making peice of logic that dynamically controls memory command rates. That is, PAT can decide to change the Command Rate from 2T to 1T at will, based on the type of data flowing in to the RAM. So if PAT sees a lot of burstable data, it knocks a clock cycle off of the RAM access[/quote:84f8b835c3] dus op het moment dat er veel data te verwerken is, zal hij de command rate 1 tick lager zetten... :-? echter vraag ik me dan af, dan moet je mem wel goed compatible zijn, en dit ook aankunnen. stel nu dat je het mem overgeclocked hebt, en hij zal dan de commandrate 1T lager zetten, volgens mij heb je dan ook kans op instabiliteit.... editII; lees dit stukje ook maar eens [url=http://www.liquidninjas.com/bbs/printthread.php?s=&threadid=5498]what is PAT?[/url] de preciese werking laat mij ook nog even staan met vraagtekens, ook na dit stukje gelezen te hebben; [quote:84f8b835c3]PAT is doing weird things. PAT simply JUST ISNT about reducing RAM latency timings. It also seems to be some burstable archetecture that lets the CPU bypass some of the MCH settings directly. Some prediction pipeline is being bypassed on the Northbridge. It's the only way I can really account for the speed increase. Looking on Intel's PAT diagrams, you can see that there is what looks to be stage pipelines being bypassed in the MCH.[/quote:84f8b835c3] soort verborgen omleiding tussen het mem en CPU, waardoor er een hogere bandbreedte onstaat? hij slaat een stuk van de settings van de Memory controller Hub (NB) over, en gaat zn eigen optimale settings draaien? maar jij zegt dat ie bij jouw er langzamer door wordt... hmm, kan inderdaad natuurlijk zo zijn dat er een soort delay ontstaat als hij overschakeld... BA of Eijldert; schijn eens even bij, vindt het wel interesting....
Link naar reactie
Bij mij is het iets sneller, maar ik kan niet op F1 mode draaien (turbo, streetracer of F1) Ik zit btw nog steeds met die CH5 te kwatten, het is namelijk zo dat ik wel 1:1 230 Mhz op streetracer draaien kan, maar 5:4 204 Mhz kan ik net turbo draaien. Daar zit dus nog wat scheef. Lees dit eens: http://www.lostcircuits.com/motherboard/canterwood/4.shtml Ze verlagen dus gewoon de CMD rate met 1 cycle. Volgens mij gaat dit niet automatisch aan of uit, zoals hierboven gezegd wordt. (die site heeft btw sowieso heel veel info over memtiming etc)
Link naar reactie
[quote:483adb04e3="BA"]Raar. Wat voor memscore haal jij op 5:4 200 Mhz? (die 5:4 is belangrijk, het geheugen wordt er namelijk efficienter van als je 250/200 oid draait)[/quote:483adb04e3] Ja, dat heb ik gemerkt....Ik zit hier met PC4000 geheugen van OCZ en het is gewoon langzamer.... :( Hier heb je dus alleen wat aan als je echt gaat overklokken tot 280-300fsb 1:1.... Heb het een half uur gebruikt om te testen....zit nu als nieuw in de verpakking :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...