Ga naar inhoud

Dram cache latency


Aanbevolen berichten

Ik ben nogal een leek op computergebied en ik had de volgende vraag. Ik was even aan het stunten in de bios en heb toen de "cache latency" veranderd van 2.5 naar 2. En nu heb ik het gevoel dat ik sneller pagina's laad van het internet. Beeld ik me dit nu in, of klopt het wat ik ervaar? En kan het kwaad, dat ik de cache latency op 2 hebt gezet. Ben ik dan het geheugen op een beplaalde manier aan het overklokken ofzo? Kees
Link naar reactie
1. Het laden van internet pagina's heeft vooral te maken met verbindingssnelheid (Modem, ADSL, Kabel). Maar als je echt een oude computer hebt, dan zou dat misschien verschil kunnen maken maar ik denk van niet. Je beeldt het je in :D. 2. Nee, je bent je geheugen niet aan het overklokken en het kan ook geen kwaad, vooropgesteld dat je PC stabiel blijft, blijft-ie dat is er niks aan de hand maar een zomaar afslaande PC is nooit goed...
Link naar reactie
[quote:bdc98524ab]Maar als je echt een oude computer hebt, dan zou dat misschien verschil kunnen maken maar ik denk van niet. Je beeldt het je in[/quote:bdc98524ab] Nee hoor, mijn PC is 3 weken oud. het is een AMD2400+ Maar het viel me op, dat alles iets "directer en sneller" ging. Maar het kan best zijn dat ik dat graag wil zien. :lol: Ik zal hem nog een keer op "safe" zetten en kijken of ik verschil merk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...