Ga naar inhoud

Goede all-in-one mobo voor AMD Athlon XP/Duron CPU's


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een goede micro-ATX mobo met onboard VGA, sound, LAN. Wie heeft hiermee goede/slechte ervaringen mee. Want ik ben van plan om de PC's van mijn neefjes te upgraden. Nu heb ik laatst bij Alternate een Asrock K7VM2 gezien met een VIA KM266 chipset voor maar 55,-. Is dit een goed moederbord ? Of zijn er andere alternatieven die beter zijn, maar in dezelfde prijsklasse ?
Link naar reactie
Ik weet niet of dit een goed moederbord is, maar kan je wel vertellen dat de kt266 niet de nieuwste chip is, je kan er beter een mobo zoeken met de kt400 chip. 55 euro is goedkoop maar bedenk wel dat bij een mobo fabriekant flink wordt bezuinigt op geluid en andere onboard functies om op die lage prijs te komen! [edit] misschien is de Chaintech 7NIF2 Socket A wel wat voor jou, hij is opgebouwd rond de nForce2 chip. [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/57987[/url] [/edit]
Link naar reactie
Heb je nu wel een moederbord met onboard VGA? Een simpel 3d-kaartje kan je kopen voor een paar tientjes! je kunt ook de S462 Shuttle MK31N NForce2 VGA/SB/Lan aanschaffen: die heeft wél VGA onboard! [url]http://www.tweakers.net/pricewatch/58581[/url] En btw het schijnt zo dat de nForce net zo'n goed geluid geeft als een creative audigy :D
Link naar reactie
Er zijn wel degelijk moederborden voor AMD Duron/Athlon XP CPU's met onboard VGA, lan, zelfs 5.1 geluid (gebaseerd op de nForce2 chipset), oftwel de VIA KM266/KM400, de Sis730S etc. Zoek maar op http://www.pcbuy.nl en tik daar een van bovenstaande chipsets in. Mijn vraag is -sorry, dat ik het zeg, maar volgens mij lezen sommigen mijn vraag niet goed- of er mensen al dan niet goede/slechte ervaringen hebben met dit soort micro-ATX bordjes. Oftwel anders gezegd: heb je ook zo'n bordje in bezit of gehad en wat zijn je ervaringen ermee. Ik verwacht geen flitsende 3D performance voor die prijs, maar dat hoeft ook niet. En bovendien hebben bijna al dit soort bordjes een aparte AGP-slot voor een eventuele upgrade, mocht de onboard VGA niet meer voldoen voor het gewone office-werk (voor het huiswerk van mijn neefjes).
Link naar reactie
Met ASRock en geintegreerde grafische kaarten heb ik geen ervaring, maar ECS vind ik persoonlijk een goed merk terwijl de prijs van de moederborden laag is. Dat zal ook wel voor de micro-atx borden van ECS gelden neem ik aan, ik zie niet in wat er anders zou zijn aan een micro-atx moederbord dan aan een normaal atx-moederbord afgezien van de grootte en de hoeveelheid sloten.
Link naar reactie
Asrock is de budgetlijn van Asus en levert gewoon goede moederborden. ECS is een heel populair merk, omdat het zo verschrikkelijk goedkoop is. De borden zijn behoorlijk kaal, maar wel berestabiel. Als je hier naar ervaringen vraagt is het aantal antwoorden klein, omdat nu eenmaal maar weinig mensen micro-ATX gebruiken (even OEM's buiten beschouwing gelaten). Bovendien is het altijd handig op te vermelden hoe de hudige configuratie van de PC is, als je namelijk niet weet wat er upgegrade moet worden kunnen we ook nooit een goed advies geven. Waarom wil je overigens perse een micro-ATX bord?
Link naar reactie
die VIA epia is helaas niet uitbreidbaar en een Duron 1300 MHz is toch een stuk sneller dan zo'n Samuel geval, want een Asrock K7VM2 + Duron 1300 MHz + koeler kost zo'n 105 euro en bovendien uitbreidbaarder dan zo'n mini-ITX geval (o.a. snellere CPU's, externe AGP videokaart etc, keuze uit SDRAM of DDR-SDRAM, ga gewoon eerst de SDRAM overnemen van de oude computer van de neefjes, en we zien wel verder he). Ik heb vandaag ook gezien dat er een Asrock K7VM4 (KM400 chipset) bestaat voor 69 euro met die ook geschikt is voor 166 MHz FSB Athlon XP's en bovendien met 5.1 kanaals geluidschip o.b.
Link naar reactie
Ehh, wat wil ik o.b.: VGA, LAN, sound, dus zeker integrated graphics (had ik dat niet eerder geschreven ?). Dus kom ik uit voor socket A bij de KM266, KM400, nForce2 (helaas buiten mijn budget, de versie met o.b. Geforce4 MX), Sis 730S/746. Zeker met AGP-slot erop voor eventuele toekomstige upgrades naar een echte Videokaart en natuurlijk met USB 2.0 (400 Mbit/s). En zijn er al mensen die hiermee al dan niet goede ervaringen mee hebben voor het gewone kantoorwerk en bijvoorbeeld: DVD-tjes bekijken etc ? Het probleem met de ECS K7S5A heeft helaas geen onboard VGA en geen USB 2.0 i.t.t. die Asrock K7VM2 die wel beschikt over USB 2.0, dus voor mij geen optie. greetz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...