Ga naar inhoud

bios update


Aanbevolen berichten

Wees altijd voorzichtig met deze updates. Houd in ieder geval in de gaten, dat een update zinvol moet zijn. M.a.w. Doet mijn PC niet wat ik wil en ligt dit duidelijk aanwijsbaar aan het Bios, probeer dan een update. Het andere geval is dat een onderbreking van een update het moederbord onbruikbaar kan maken.
Link naar reactie
Sluit me helemaal aan bij de vorige reacties. De BIOS-instellingen zijn zo elementair, dat je echt af moet vragen wat een nieuwere BIOS werkelijk meer heeft te bieden. Ik betwijfel of het in de meeste gevallen zinvol is, behoudens dan dat misschien iemand vindt dat het lekker voelt om het nieuwste van het nieuwste te hebben, zelfs al heeft het hoegenaamd geen toegevoegde waarde. Gezien het risico wat er aan zit, blijf ik er in elk geval vanaf. Jan de Boer
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb pas ook een BIOS update gedaan omdat ik niet meer in de BIOS kon komen. Dus niet met DEL of de F-toetsen tijdens het opstarten. Omdat de vorige BIOS oud was en omdat ik het bovenstaande probleem heb, leek het mij het proberen waard om hem te flashen met een recentere versie. Maar na de update kan ik nog steeds niet in de BIOS komen. Wat kan ik hier aan doen?? Vroeger kon ik er wel in komen maar van het ene op het andere moment kon dat niet meer. Ik heb een Compaq systeem. Wie helpt mij verder??
Link naar reactie
[quote:c5708ac9fc="langejongen"]Ik heb een Compaq systeem. Wie helpt mij verder??[/quote:c5708ac9fc] en daar heb je het probleem al :wink: :lol: nee, ff serieus; heb je toevallig een nieuw toetsenbord gekocht in de tussentijd? eentje die op een USB aansluiting zit? in veel biossen moet je namelijk ook die even enablen, omdat ie vaak anders niet goed of niet werkt bij het booten.. [quote:c5708ac9fc]Waarom zou je uw Bios updaten ? Omdat je DENKT dat uw PC er beter van word? No Way...! [/quote:c5708ac9fc] wat is er van beter worden? als ie dan een grotere HD ondersteunt of nieuwere CPU's, dan vindt ik het toch wel dat het bord er beter van wordt.... misschien wil hij wel flashen omdat zijn nieuwe 120GB hd niet herkend wordt of iets dergelijks, en heeft iemand hem aangeraden te gaan flashen.. maar laten we anders eerst eens wachten op een antwoord van de TS; echter heeft die al 9 dagen niet gereageerd, dus ik vrees het ergste :wink: :D
Link naar reactie
[quote:a6b20f6b59="turbulence"]en daar heb je het probleem al :wink: :lol: nee, ff serieus; heb je toevallig een nieuw toetsenbord gekocht in de tussentijd? eentje die op een USB aansluiting zit? in veel biossen moet je namelijk ook die even enablen, omdat ie vaak anders niet goed of niet werkt bij het booten..[/quote:a6b20f6b59] Nee, het is het originele toetsenbord.
Link naar reactie
Compaq : wat had je laatstelijk veranderd voordat je niet in het BIOS meer kwam. Heb je partities weggegooid ? Je komt niet in het BIOS, maar start de pc wel door ?? Als er een hardware conflict is hebben cpq de neiging om te hangen (dus je komt niet in het BIOS) Heb je USB apparaten erop aangesloten en met name een hub ?
Link naar reactie
[quote:9ec2fc11ea="Bosje"]Compaq : wat had je laatstelijk veranderd voordat je niet in het BIOS meer kwam. Heb je partities weggegooid ? Je komt niet in het BIOS, maar start de pc wel door ?? Als er een hardware conflict is hebben cpq de neiging om te hangen (dus je komt niet in het BIOS) Heb je USB apparaten erop aangesloten en met name een hub ?[/quote:9ec2fc11ea] Ik kon er al niet meer inkomen voordat ik partities had weggegooid en een Hub had aangesloten. De PC start wel door.
Link naar reactie
Haal de USB hub weg. Ontkoppel hem dus fysiek. Kan je nou wel in het BIOS komen ? Op een of andere manier onthoudt cpq usb apparaten voorl als ze op een hub zijn. Haal je een apparaat weg maar er slingert nog een kabeljte aan de pc, dus denkt cpq dat er een apparaat aan zit dan hangt hij vaak bij het opstarten. Een vd symptomen is dat je niet eens in het BIOS komt. Welke partities heb je weggegooid. Bij "oudere"CPQ (daar zou de jouwe ook onder kunnen vallen ) is het BIOS op een kleine non-dos partitie gezet. Weg partitie, weg BIOS. Andere HD, weg BIOS. Als dat het geval is bij compaq zoeken. Ze hebben softwpaq's en beschrijvingen hoe je dit kan oplossen. Tip : nooit flashen om het flashen.
Link naar reactie
[quote:996f2194a6="Bosje"]Haal de USB hub weg. Ontkoppel hem dus fysiek. Kan je nou wel in het BIOS komen ? Op een of andere manier onthoudt cpq usb apparaten voorl als ze op een hub zijn. Haal je een apparaat weg maar er slingert nog een kabeljte aan de pc, dus denkt cpq dat er een apparaat aan zit dan hangt hij vaak bij het opstarten. Een vd symptomen is dat je niet eens in het BIOS komt. Welke partities heb je weggegooid. Bij "oudere"CPQ (daar zou de jouwe ook onder kunnen vallen ) is het BIOS op een kleine non-dos partitie gezet. Weg partitie, weg BIOS. Andere HD, weg BIOS. Als dat het geval is bij compaq zoeken. Ze hebben softwpaq's en beschrijvingen hoe je dit kan oplossen. Tip : nooit flashen om het flashen.[/quote:996f2194a6] Ik ga het proberen. Ik heb geen partities gemaakt op de root schijf, maar op een tweede harde schijf.
Link naar reactie
[quote:5f22c3d652="Bosje"]Die tweede HD, had je die pas ingebouwd toen het probleem zich voordeed of zat ie al aamnden erin ? Hoe heb je de master/slave settings vd HD en evt brander etc.. CPQ werkt met Cable Select[/quote:5f22c3d652] De tweede HD zit er iets van 6 maanden in en het probleem is al van een jaar of 2. De master/slave settings zijn goed. Alles zit aangesloten volgens cable select. De root HD zit aan het eind van de kabel en de tweede HD in het midden. De brander zit aan het eind van de kabel en de cdrom speler zit in het midden.
Link naar reactie
[quote:6e4ecd4f42="langejongen"]Het probleem is opgelost. Ik heb alle USB apparaten eraf gehaald en toen opgestart. Nu kan ik er wel in komen. Bedankt voor de hulp.[/quote:6e4ecd4f42] Goed forum he !!! Kijk of je BIOS ook de mogelijkheid biedt om de instelling op een flop te zetten. Als het zo is, dit dan doen (2 floppies gebruiken, backup vn backup). Mocht je BIOS corrupt raken dan zal CPQ bij het booten en hij komt de speciale flop tegen, deze in je BIOS laden. USB : na de install moet je het apparaat altijd eraan laten zitten. Wil je hem weg, dan moet je hem met kabel en al weghalen.
Link naar reactie
[quote:8605f01a4f="Bosje"]Kijk of je BIOS ook de mogelijkheid biedt om de instelling op een flop te zetten. Als het zo is, dit dan doen (2 floppies gebruiken, backup vn backup). Mocht je BIOS corrupt raken dan zal CPQ bij het booten en hij komt de speciale flop tegen, deze in je BIOS laden. USB : na de install moet je het apparaat altijd eraan laten zitten. Wil je hem weg, dan moet je hem met kabel en al weghalen.[/quote:8605f01a4f] Wat betekend CPQ?? En staat er ergens een lijst met de afkortingen in computerland??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...