Ga naar inhoud

Computer aan, als ie uitgezet wordt


Aanbevolen berichten

Ik ben van mijn overige componenten een nieuwe pc aan het maken, maar als ik hem aanzet werken de fans, maar blijft het beeld zwart. Als ik dan nog eens op de power knop druk, dan begint hij ineen te booten. Ik zie nog net 567E processor en 256 mb checked, maar dan slaat hij af. Weet iemand waaraan dit kan liggen? MB-GA02, Gigabyte socket 370 moederbord type GA-6WFZ1-M1 (nieuw) Cel 566 2 x 128mb 133 (allebij apart getest) 3 verschilde harddisks geprobeerd Voeding is nieuw (250W)
Link naar reactie
Behalve de voeding heb ik al jullie tips uitgeprobeerd, maar geen effect. het gekke is gewoon dat hij niet opstart. Alles ventilatoren draaien, maar als ik hem dan weer via de powerknop uitzet dan begint hij ineens te piepen, hoor ik de harddisk geaccessed worden en zie ik ook beeld. Alleen slaat hij dan weer af...jammer genoeg.
Link naar reactie
En als je eens probeert de koeler niet aan te sluiten op het moederbord? Je hoeft dan niet bang te zijn dat hij doorbrandt, dat kost echt een paar minuten (zeker met een goed koelblok) zolang het contact tussen processor en koelblok. Daarbij branden die Celerons bijna niet door, meestal hangt gewoon het systeem (Zie Toms Hardware's video).
Link naar reactie
Nee, niks. Ook heb ik de monitor uitgelaten, alle stekkertjes (speaker enzo) behalve power eruit gehaald. De Floppy drive disconnected en de Cmos gereset. Alles blijft nog steeds hetzlefde. Aan de voeding kan het toch niet liggen? Is gewoon nog nieuw. Bovendien hoeft hij aleen wat stroom te geven aan een paar componenten.
Link naar reactie
[quote:1b6e9452df="juulderks"]Nee, niks. Ook heb ik de monitor uitgelaten, alle stekkertjes (speaker enzo) behalve power eruit gehaald. De Floppy drive disconnected en de Cmos gereset. Alles blijft nog steeds hetzlefde. Aan de voeding kan het toch niet liggen? Is gewoon nog nieuw. Bovendien hoeft hij aleen wat stroom te geven aan een paar componenten.[/quote:1b6e9452df] msch is je voeding nieuw maar tog er is altijd een kans dat ook nieuwe dingen defect zijn als je ze koopt ( bijv door fabrieks foutje ofzo) dus msch is het beste om ff naar de winkel tegaan waar je de voeding hebt gekocht en vragen of ze de voeding kunnen veranderen en als je dan die op de mobo aansluit en de ding het nog steeds niet doet weet je zeker dat het niet aan de voeding ligt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...