Ga naar inhoud

Nieuwe harde schijf probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Maxtor Daimond plus 9 gekocht 8mb cache. Ik wilde deze onlangs in mijn computer zetten. Ik heb dat gedaan maar zodra mijn computer opstart is de computer echt eeuwig lang aan het zoeken naar de IDE primary master......oftewel hij vind nix. Ik heb ook nog een cdrom. Zowel de cdrom als de harde schijf staan op master. Ik denk dat het aan de instelling in mijn bios ligt maar weet het niet zeker. Kan iemand mij helpen/
Link naar reactie
[quote:26e1c651a9="Michel de Jongh"]Er mag maar 1 apparaat op master staan per PATA kabel/controller. Zitten er 2 aan dan moet de ene op master eb de andere op slave. Primary master moet altijd een harde schijf zijn.[/quote:26e1c651a9] De Primary Master hoeft absoluut geen HDD te zijn. Ik denk dat je te maken hebt met een BIOS bugje. Wat voor moederbord heb je? Ouder BIOS'en hebben kunnen de grotere HDD's namelijk niet detecteren, je hebt deze bug bij verschillende grootes, ik dacht 8GB, 38GB en 108GB oid.
Link naar reactie
[quote:d590c54ae8="Marcel de Reus"]38GB[/quote:d590c54ae8] Dat moet 32 GB zijn, maar dat weet ik toevallig omdat ik daar op mijn ouwe pc last van had... Precies hetzelfde probleem als de topicstarter. Als het al een iets oudere bios is, kan je proberen een bios-update te vinden... Of je kan je HD installeren met dit programmaatje: [url]http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm[/url] Suc6...
Link naar reactie
bedankt voor jullie reacties, maar het installeren met het programma hoe gaat dat in zijn werk.... want mijn computer komt niet verder dan het zoeken naar een primary master dus ik zou niet weten hoe ik dat programma moet runnen. Ik maak trouwens nu even wat fotos van mn bedrading zodat jullie kunnen zien wat ik nou precies gedaan heb............ want ikw eet niet zeker of ik het nu goed doe (tja beginneling)
Link naar reactie
Ik zal het proberen uit te leggen... Als je het nog niet snapt, begin er dan nog niet aan, maar vraag het eerst... Misschien is het niet helemaal duidelijk... 1. Download vanaf een werkende pc het programma maxblast (zie link in eerdere post). 2. Als je het programma start, kan je als het goed is een maxblast bootable floppy maken. Doe dat. 3. Op de computer met de nieuwe harddisk, ga je naar de BIOS (meestal door bij het opstarten van de comp op delete, f1, of f2 te drukken, het staat als het goed is ergens aangegeven). 4. In het BIOS stel je de primary master in op None. Dat is om ervoor te zorgen dat je pc kan opstarten. (Je HD moet wel aangesloten zijn in je comp). 5. Start de pc op met de maxblast-bootdisk en volg de instructies (kweet niet precies wat hij vraagt, maar dat zal niet al te moeilijk zijn). Het programma zal je HD herkennen en installeren. Dit programma zorgt ervoor dat je HD tegen de BIOS zegt dat ie maar 32 GB groot is, maar vervolgens wel voor de volledige grootte beschikbaar is, doordat hij een programma installeert wat opstart bij het opstarten van de computer. Dit heet een drive-overlay... Suc6 en ik hoor het nog wel...
Link naar reactie
ja klopt ik hda het probleem ook al met een 7 gb schijf........... maar het lijkt sterk dat het aan mijn pc ligt, maar wat zou er dan mis zijn met mijn pc ?? Ik zou het niet weten. Daarnaast krijg ik dat programma nog steeds niet op een diskette dat programma werkt volgens mij niet helemaal....... ik heb de harde schijf op twee verschillende IDE controllers geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...