Ga naar inhoud

msi k7t266 pro


Aanbevolen berichten

Ben bezig met het inbouwen van b.g. mobo. Echter hij geeft geen beeld. Goed werkende videokaart verwisseld, ook niet. Ook geen biepjes o.i.d. Bij het batterijtje zit een jumper to clear data of keep data. Als ik de jumper heb staan op clear data, start de pc niet op. Bij de andere stand wel. Start alleen op het hdd en videokaart, muis en keyboard. Er zit een 1 ghz AMD processor in. Ventilator van voedinge en colling draaien. Bij de com poorten zit een lampjesset die allemaal rood licht geven, zal ook wel niet goed zijn. Wie weet er wat ik kan proberen om de zaak wél draaiend te krijgen???
Link naar reactie
Dat hij niet boot als de CMOS jumper op clear staat klopt idd, dat ie ook niet boot als hij in de normale stand staat natuurlijk niet. Hoor je tijdens het booten totaal geen piepjes? Loop alles nog eens even na, kijk of alles is aangesloten en controleer of je de afstandsbusjes hebt gebruikt om het mobo tegen de backplate te schroeven. Als dat alles niet helpt dan zou je kunnen gaan denken aan een dood mobo, een dode proc of dood mem. Om daar echter te komen zul je alles uit moeten wisselen met een andere PC.
Link naar reactie
Jammer genoeg heb ik alleen een boekje van de k7t266 Pro 2. Die heeft dat niet. De ver 1.0 heeft ook in het midden van het bord een vierpolige vierkante stekkeringang. Waarin een stekker past die uit de voeding komt. (twee gele en twee zwarte draden) Moet die ook aangesloten worden? Heb het met en zonder geprobeerd maar maakt geen verschil.
Link naar reactie
[quote:f97a8d8eb7="Henk Bakker"]kom niet in het bios, helaas. Lijkt me dat de processor defect is.[/quote:f97a8d8eb7] LOL. Dat had m'n vader ook eens met een soortgelijk MSI plankje. Ook alle 4 rood. Dus proc. vervangen, nix. Plank vervangen... Nix. Uiteindelijk het overbekende "alles eruit en omstebeurten erin" en wat bleek??? [b:f97a8d8eb7][i:f97a8d8eb7]De CD-brander[/i:f97a8d8eb7][/b:f97a8d8eb7] Kleine kans dat het bij jou ook zo is, maar mocht je de boel vervangen en het doet het nog steeds niet weet je waarnaar je moet zoeken. :D
Link naar reactie
[quote:e8b1b14863="Henk Bakker"]Het enige wat ik aangesloten heb is de hdd en de videokaart. Van beiden al een andere geprobeerd. Helpt ook al niet...[/quote:e8b1b14863] Ohhhh. :o Ja, dan kan het niet aanders dan de processor zijn. Ach, de kans dat het aan randapparatuur ligt is ook klein, al zijn mij 2 gevallen bekend.
Link naar reactie
HDD is al weer een factor teveel, alleen videokaart; mobo; geheugen en proc proberen. Als hij dan nog niets doet vrees ik dat je mobo gelijk heeft en dat de proc dood is. Had je wel eens eerder een koeler op een Athlon geplaatst (is het een Tbird btw?). Als je dit niet goed doet komt het namelijk nog wel eens voor dat je de core crushed (crushed core syndroom), daarbij breken kleine stukjes van de core af en sloop je dus de proc. Dit gebeurt vooral als je de core min of meer als hefboom gebruikt bij het bevestigen van de koeler. Dus eers een kant vast maken en dan flink erop drukken om hem aan de andere kant vast te krijgen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...