Ga naar inhoud

Vraag voor mensen met een Asus A7N8X Deluxe moederbord


Aanbevolen berichten

[quote:463c058d5c="Marcel de Reus"]Maak je daar niet teveel zorgen over hoor. Het is gewoon een erg goed bord en elk type bord geeft bij iemand weleens problemen, net zoals er altijd wel een paar DOA's tussen zitten. Je kunt beter bedenken dat bij het overgrote deel (ik schat 99%) van de mensen het bord uitstekend draait :P[/quote:463c058d5c] Alleen ik krijg mijn systeem er niet mee opgestart, maar dat zal niet aan de kaart liggen, misschien iets verkeerd aangesloten of de mobo is gewoon idd dood
Link naar reactie
Revisie 2.0 ondersteunt gegarandeerd een 200 Mhz FSB (pc3200 DDR/400Mhz). Handig dus voor overklokken! P.S. Die geluids kwaliteit is idd prima. Heb de digitale uitgang nog niet geprobeerd meer stereo is prima. Wel zorgen dat je de nieuwste drivers installeert ([url]www.nvidia.com[/url]) want anders heeft ie nog wel eens problemen met EAX. Veel plezier alvast!
Link naar reactie
Hij staat nu bij mij op 166 x 12.5, da's 2075Mhz (2600+). De multiplier kan niet hoger, de FSB wel. Overklokken is in mijn geval dus de FSB op 200Mhz proberen te zetten? Ik ben het niet van plan, meer uit interesse. Bij het opstarten krijg ik nu telkens een bericht over SATARaid utility configureren. Hij vraagt dan op Ctrl+S of F4 te drukken maar dan krijg ik rare getalletjes. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten? Ik gebruik geen SATA of raid.
Link naar reactie
Vraag 1: Ja met de FSB kun je overklokken... heel voorzichtig zijn wanneer je dat probeert. Als je geen goede koeling hebt kan het mis gaan. Je processor snelheid wordt dan 12,5 * 200= 2500 Mhz! Eg leuk maar waarschijnlijk trekt je processor dat niet... Vraag 2: S-ATA kun je uit zetten door een jumpertje op je moederbord te plaatsen, chek hiervoor ff je handleiding. Jumpertje zit geloof ik rechts van het midden aan de onderkant van je mobo (als je de kast in kijkt) en er staat wel iets van 's-ata' bij. Succes!
Link naar reactie
[quote:b621ea4aaf="Johan Stokking"]Hij staat nu bij mij op 166 x 12.5, da's 2075Mhz (2600+). De multiplier kan niet hoger, de FSB wel. Overklokken is in mijn geval dus de FSB op 200Mhz proberen te zetten? Ik ben het niet van plan, meer uit interesse.[/quote:b621ea4aaf] probeer de MP maar eens iets lager te zetten, op 11 ofzo, en dan je FSB op 200 MHZ... je zal de Vcore misschien iets moeten verhogen, maar aangezien je maar iets boven de normale speed zit van een XP2600 hoeft dit maybe niet eens nodig te zijn.... die asusjes clocken nog wel redelijk goed over heb ik gelezen, dus als je met gemak 200x11 ofzo kan draaien, dan is het altijd sneller als je standaard instellingen... let wel op je temps natuurlijk..
Link naar reactie
sata melding zit in bios kan je niet uitzetten omdat die controller op je systeem zit gewoon niets doen loopt door( werkt zelfde als scsi controller) bij opstarten op tab drukken loopt ie postscreen is opstartscherm meteen door sata werkt allee :lol: n als je er ook zo'n schijf inz et +/- 10 tot 15 euro duurder als gewoon ide maar wel 6x sneller systeem daardoor kijk bij onderwerpen lijst help mijn geheugen 6 sept heb ook het verhaal gedaan voor sata schijven si3112r driver van cd bij mobo geleverd afhalen op flop zetten dan bij instal vers instal win xp meteen F6 daarna op E als ie daarom vraagt flop inlaten zitten totdat ie win xp daadwerkelijk gaat instaleren geld alleen als je dus een sata schijf indoet en die als single disc wil laten werken of in combi met ide schijven kleine indicatie win xp full install met servicepack 21 minuten helemaal klaar :evil: :o windows plug & play or windows f... & pray
Link naar reactie
[quote:16fb24fe31="jrbr13"]sata melding zit in bios kan je niet uitzetten omdat die controller op je systeem zit gewoon niets doen loopt door( werkt zelfde als scsi controller) bij opstarten op tab drukken loopt ie postscreen is opstartscherm meteen door sata werkt allee :lol: n als je er ook zo'n schijf inz et +/- 10 tot 15 euro duurder als gewoon ide maar wel 6x sneller systeem daardoor kijk bij onderwerpen lijst help mijn geheugen 6 sept heb ook het verhaal gedaan voor sata schijven si3112r driver van cd bij mobo geleverd afhalen op flop zetten dan bij instal vers instal win xp meteen F6 daarna op E als ie daarom vraagt flop inlaten zitten totdat ie win xp daadwerkelijk gaat instaleren geld alleen als je dus een sata schijf indoet en die als single disc wil laten werken of in combi met ide schijven kleine indicatie win xp full install met servicepack 21 minuten helemaal klaar [/quote:16fb24fe31] :-? :roll: waar heb je het allemaal over joh??? allereerst kan je de controller gewoon disablen, in het bios of via evt een jumper... en 6x sneller als een gewoon systeem? :-? waar haal je dat nou weer vandaan dan?? en uit de rest van je verhaal haal ik ook maar bar weinig uit.... :-?
Link naar reactie
je videokaart wordt waarschijnlijk niet ondersteunt zie website asus nieuwe bios downloaden en flashen alt F2 opstart awdflash intikken dit bestand ook downloaden daarnn c8d1005 of nieuwste c8d1006 voor revisie pcb 2.0 bijc8d1005 wordt de videokaart van jou vernoemd is die bug verholpen :o :oops: :evil: windows plug & play or windows f... & pray
Link naar reactie
Thank you for contacting ASUS Customer Service. My name is Linus, and I would be assisting you today. Please decompress raid driver files in attachment into a floppy disk root directory ,then begin WINXP installation . When there is a message "Press F6 to install third part SCSI/RAID..." please press F6 key (2 or 3 times), then insert that floppy disk to continue , following the installation and press S to specicy the RAID controller. Thank you for using ASUS products and services! Linus ASUS Customer Service Center (Beijing) *If you have any suggestion or complaints about our tech support service, please contact with our TSD assistant Managers directly for help : Carl_Wang, by e-mail at Carl_Wang@asus.com.cn
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...