Ga naar inhoud

USB 2.0 met een hoge snelheid, of maak ik een rekenfout????


Aanbevolen berichten

Ik heb een PPC met een USB 2.0 aansluiting. Volgens de gebruiksaanwijzing is het een USB met een maximum snelheid van 12 Mbit/sec. Dit zou betekenen dat de maximum-overdracht ongeveer 1,5 MB per seconde zou zijn (1 byte = 8 bits). Nu heb ik een test gedaan met een externe harde schijf en blijkt dat de schrijfsnelheid 6 MB per seconde bedraagt. Maak ik een rekenfout, of is er een andere oorzaak. :-? :-? :o :roll: Groeten Edward Teunissen
Link naar reactie
:D Dat zal dan wel, maar misschien klopt de omrekening van bits naar bytes niet. Ik heb studio 8 van Pinnacle laten berekenen wat de schrijf en leessnelheid is van de extrene HD via USB. Studio 8 geeft aan een leessnelheid van 18099 KB per sec en een schrijfsnelheid van 15751 KB per seconde. Misschien heb ik tussenvorm USB. (USB 2.0 middlespeed!) Groeten
Link naar reactie
Waarom heb ik de vraag geplaatst. Ik wil namelijk een externe video-ingang aansluiten op de USB-poort. Het is de Pinnacle studio de Luxe of zoiets. Deze geeft een MPEG2 signaal door via de USB-poort. Omdat het ding nogal duur is, wil ik zeker weten dat de poort de datastroom aankan. Ik schat deze datastroom op ongeveer 4 a 5 MB per seconde. Dit zou met een USB 12 Mbits dus niet lukken. Bedankt voor jullie reacties. :D Edward Teunissen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...