Ga naar inhoud

Powerconnector in de fik


Aanbevolen berichten

Van de week kreeg ik een pc met de melding:"Hij doet het niet meer, kijk jij er even naar". Ik opende de kast en ging op onderzoek uit. Toen kwam ik brandvlekken op de powerconnector tegen en tevens op het mobo waar de powerconnector bevestigd is. Hoe kan dat? Zijn voedingen daar niet tegen beschermd? Het was wel een AT voeding btw. Ik heb toen de hele pc gestipt en op een ander pentium mobo met ATX voeding gezet. Resultaat: helemaal niets. De VGA kaart heb ik even op een P4 mobo getest (was OK), maar over de cpu (pentium) en het geheugen (edo) ben ik pessimistisch. Is het mogenlijk dat de cpu de geest geeft, terwijl de vga kaart het wel overleefd? p133 64 MB (4*16) edo RAM Diamond Steath 2 MB AT kast + AT voeding
Link naar reactie
Ik heb ook zo'n probleem gehad met een nieuwe (maar bleek dus een kapotte) voeding. Toen ik de pc in elkaar had gezet begon de cpu te fikken: mobo dood, cpu dood, ramgeheugen dood, maar de 3d kaart had de schok overleeft. Dus het kan zijn dat de voeding teveel stroom gaf maar dat de 3d kaart het wel kon overleven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...