Ga naar inhoud

Oude compac p1 bios


Aanbevolen berichten

Ziet ie anders de schijf in zijn geheel niet? Ik had hier laatst een HDD loze Compaq 486, maar dat ding herkende de HDD die ik erin had gezet met geen mogelijkheid. Natuurlijk alles uitgebreid gechecked, BIOS settings op alle mogelijke wijzes veranderd, het enige wat ik niet heb gedaan is de HDD om cable select zetten. Dat zou imho super onlogisch zijn btw, dat het alleen werkt als ie op cable select staat. Ik heb het toen maar op een dode IDE bus gehouden (hij pakte ook geen andere HDD's of CDD's.
Link naar reactie
[quote:a57b1738c6="Marcel de Reus"]Dat zou imho super onlogisch zijn btw, dat het alleen werkt als ie op cable select staat. Ik heb het toen maar op een dode IDE bus gehouden (hij pakte ook geen andere HDD's of CDD's.[/quote:a57b1738c6] Dat weet ik maar toch heb ik het ook een keer gehad tijdens een probleem met m'n brander... alles gechecked en toch deed ie het niet... toen ook een topic hier geopend en daar kwam iemand met de suggestie 'm eens op CS te zetten. Toen werkte het wel. Computers... vage dingen af en toe :roll:
Link naar reactie
[quote:cc6fd40aaf="Marcel de Reus"]Ziet ie anders de schijf in zijn geheel niet? Ik had hier laatst een HDD loze Compaq 486, maar dat ding herkende de HDD die ik erin had gezet met geen mogelijkheid. Natuurlijk alles uitgebreid gechecked, BIOS settings op alle mogelijke wijzes veranderd, het enige wat ik niet heb gedaan is de HDD om cable select zetten. Dat zou imho super onlogisch zijn btw, dat het alleen werkt als ie op cable select staat. Ik heb het toen maar op een dode IDE bus gehouden (hij pakte ook geen andere HDD's of CDD's.[/quote:cc6fd40aaf] Ben geen ster in CPQ, maar volgens mij checken hun mobo's dat. Long time ago, een HD uit een kapotte CPQ gehaald. Was een conner met een compaq sticker erop. In een kloon kregen we hem niet met master/slave aan de praat, wel met CS. Thuis een EVO D300 ja de ide apparaten zitten allemaal met CS erop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...