Ga naar inhoud

geheugen probleem


Aanbevolen berichten

Ik ga met BA mee... Misschien even voor de duidelijkheid: Voor geheugen worden inderdaad 2 termen door elkaar gebruikt: PC.... en ...Mhz. Er wordt hebzelfde meer bedoeld. Tussen de 2 termen zit een factor 8 verschil. voorbeeld: [url=http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=208]AMD Athlon XP 2700+ heeft een FSB van 333 Mhz[/url]. (Eigenlijk niet 333, maar 166. DDR-geheugen heeft een 2 keer zo hoge doorvoer, vandaar 333.) 333 maal 8 = 2700,..... Daar kun je dus PC2700-geheugen voor gebruiken. Ga je overklokken, dan wordt de FSB hoger en kom je dus boven 2700 uit en kun/moet je sneller geheugen gaan gebruiken. Greetz!
Link naar reactie
Volgens mij betekent het : Single sided betekent dat het reepje de chip aan 1 kant heeft zitten. Double sided reepje heeft de chips aan beide kanten. Single side neemt 1 bank in gebruik. Double sided 2 banken. Een Dimm slot ondersteund 2 banken. rtfm : als in je mobo boekje staat PC3200 (2 banks only) en je koopt double sided geheugen dan kan je maar 1 Dimm slot gebruiken. Als je single sided koopt, dan kan je 2 vd 3 dimm sloten gebruiken. vb : je koopt 512 MB single sided. Later kan je nog een single sided 512 mb erbij doen. Koop je double sided 512 MB en je wil later upgraden dan zal je die 512 MB eruit moeten halen.
Link naar reactie
[quote:edea036fc9="danisan"]ja en welke zou ik dan moeten kopen is de kingston 512 mb pc-333 ddr goed hoe weet ik of het single sided is[/quote:edea036fc9] Je wilde toch PC3200? Het stickie dat je noemt is namelijk PC2700. Goede merken zijn: Dane-Elec, Kingston, Samsung, Twinmos, Siemens, Apacher, Corsair, OCZ, GEIL, enz
Link naar reactie
[quote:4876ca34cb="Marcel de Reus"][quote:4876ca34cb="danisan"]ja en welke zou ik dan moeten kopen is de kingston 512 mb pc-333 ddr goed hoe weet ik of het single sided is[/quote:4876ca34cb] Je wilde toch PC3200? Het stickie dat je noemt is namelijk PC2700. Goede merken zijn: Dane-Elec, Kingston, Samsung, Twinmos, Siemens, Apacher, Corsair, OCZ, GEIL, enz[/quote:4876ca34cb] Geen ervaring mee, maar het laatste merk lijkt me echt State-of-ther-art. Volgens mij moet iederen van dit forum als de bliksem zijn geheugen omruilen. :D :) :lol: :P :wink:
Link naar reactie
dus ik moet kijken naar een andere geheugen.. want ik ben van plan om alles te kopen bij www.yorcom.nl daar is het meeste het gekoopste volgens tweakers pricewacts, maar ik zou niet weten welke ik doen moet nemen ze hebben daar niet zoveel keuze volgens mij mischien dat iemand zo aardig zou willen zijn om te kijken.. Bijvoorbaat dank
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...