Ga naar inhoud

moederboard ct 7aja0


Aanbevolen berichten

ik heb een moederbord ct 7aja0 met een amd duron 750 (socket A) 4Gb hardd en 196 mb (64+128)100mhzDDR geh. Ik wil op een goedkope manier de performance verhogen en een grotere harddisk plaatsen. De bst harddisk loopt vol en dat geeft problemen. Wat voor harddisk kan ik op dit wat oudere moederb kwijt en heeft het nut om mijn 750 processor te vervangen voor een AMD duron 1200? Of doe ik er beter de 64mb chip te vervangen voor een 128 zodat er 256 werkgeh is. Misschien allebei. kan ik de huidige generatie gehchips op dit moederb wel kwijt? Ik wil nu nog geen nieuwe pc kopen en voor ca €150 wat sneller werken.
Link naar reactie
[quote:975a8c29f6="E. von Hout"]ik heb een moederbord ct 7aja0 met een amd duron 750 (socket A) 4Gb hardd en 196 mb (64+128)100mhzDDR geh. Ik wil op een goedkope manier de performance verhogen en een grotere harddisk plaatsen. De bst harddisk loopt vol en dat geeft problemen. Wat voor harddisk kan ik op dit wat oudere moederb kwijt en heeft het nut om mijn 750 processor te vervangen voor een AMD duron 1200? Of doe ik er beter de 64mb chip te vervangen voor een 128 zodat er 256 werkgeh is. Misschien allebei. kan ik de huidige generatie gehchips op dit moederb wel kwijt? Ik wil nu nog geen nieuwe pc kopen en voor ca €150 wat sneller werken.[/quote:975a8c29f6] Dat chaintech ondersteund alleen 100MHz processoren. Dus zul je je heil idd bij een duron moeten zoeken. Btw je hebt geen DDR geheugen zoals je wel in je topic schrijft. Het betreft voor jou chaintech alleen sd-ram. Voor een reepje 128MB betaal je nieuw rond de 20 euro en een duron 1300MHz doet rond de 40 euro. Een harde schijf van 20 GB kost rond de 40, 50 euro en dan blijf je mooi binnen je budget en heb je alles een boost gegeven. Tip: Deze (wat oudere) handel kun je misschien beter via de 2e hands handel kopen als www.2ehands.nl en www.marktplaats.nl. Kun je misschien meer dan de helft goedkoper uit zijn. Kun je dat geld vast in een potje stoppen voor een volgende upgrade. :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...