Ga naar inhoud

nieuwe intel processor


Aanbevolen berichten

Daar heb je geen waterkoeling voor nodig hoor en bovendien gaat alles niet zo gewoon ;) Er is geen standaard voor de periode tussen de releases van twee procs, soms komen ze aardig snel achter elkaar. Intel doet het nu duidelijk rustig aan om de simpele reden dat er niet zoveel is om te releasen, de Northwood zit nu echt wel zo'n beetje aan zijn einde, dus het laatste beetje eruit halen en daarvan de release goed time, zodat het wachten op de Prescott niet te lang wordt.
Link naar reactie
LOL leuke CP van tweakers daar ;) Het hangt nogal ven de markt af wie en wat men lanceert, op dit moment liggen beide partijen een beetje stil en wachten op elkaar, maar zo gauw de eerste met een sneller model komt zal de ander niet lang er na volgen. (Intel zal gezein de laatste OC results erg weinig moeite hebben met een 3.4 GHz Northwood, terwijl dit eigenlijk ook voor AMD geld) Maar op dit moment steken ze er weinig energie in. Aan de andere kant zou het me niks verbazen als de Prescott heel snel na de A64 gelanceerd wordt :) We wachten wel ff af :D
Link naar reactie
BA bedoel je dit stukje: http://www.tweakers.net/nieuws/28554 Ook leuk om te lezen. //Senior Zo zeker is het niet dat het de Pentium 5 wordt, het kan net zo goed de Pentium 4 blijven qua naam. Na de "Prescott" core komt de "Tejas" core, beiden maken gebruik van de "Netburst" architectuur die de "Willemette" core en "Northwood" core ook gebruiken. Het kan dus goed dat we nog een tijdje vast zitten aan de naam " Pentium 4 " De Intel: "Nehalem" core die voor 2005 staat gepland heeft pas een compleet nieuwe architectuur en verdient naar mijn mening dan ook pas echt de naam " Pentium 5 " Uiteindelijk worden die namen verzonnen door de marketing afdeling van Intel en die gasten doen maar wat ze willen, dus het blijft afwachten. Dan komt er nog bij dat de naam niet zo belangrijk is, uiteindelijk willen we dat de CPU goed werkt en dan maakt het niet uit hoe die heet natuurlijk :)
Link naar reactie
[quote:e08fd596ea="egslim"]Prescott, 3,4GHz, wordt ergens in het vierde kwartaal gelanceerd. Wanner het ding ook verkrijgbaar zal zijn is een andere vraag... Om over de prijs maar te zwijgen. Volgende keer kun je beter gewoon doorgaan met je oude topic, anders wordt het een zootje.[/quote:e08fd596ea] oke bedankt zal ik doen
Link naar reactie
Intel denkt dat de Netburst architectuur door kan tot ongeveer 10 GHz. Dat zou idd best kunnen, maar dan heb je het dus alleen over de architectuur, niet over de rest van de features zoals cache ed. er komen dan op den duur wel dingen als BBUL packaging en SOI bij kijken ed. Net als AMD van de originele K7 naar de AthlonXP is gegaan, is ondertussen een compleet andere CPU, maar wel met dezelfde architectuur. Dus wat Intel doet is AMD ook erg goed in ;)
Link naar reactie
De "Netburst" Architectuur zit met de "Tejas" Core aan zijn einde, ik verwacht niet dat de "Tejas" core 10ghz haalt, denk eerder 5 a 6ghz max. Na de "Tejas" komt de 0,065 micron "Nehalem" core met een compleet nieuwe architectuur. De "Nehalem" en de opvolger daarvan kan best 10ghz halen. Intel heeft nooit gezegd dat ze met de "Netburst" architectuur 10ghz willen halen, ze hebben gezegd dat ze 10ghz zouden halen en noemden daar een jaartal bij, ik dacht 2007. edit: Check deze berichten van 29-1-2003 http://www.infosatellite.com/news/2003/01/a290103nehalem.html http://www.theinquirer.net/?article=7481 Ik denk dat alles wat opschuift naar 2006 of zo. :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...