Ga naar inhoud

Slecht geluid uit de boxen na nieuwe samenstelling computer


Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort allerlei nieuwe onderdelen voor mijn computer gekocht .Sinds deze verandering komt er erg slecht geluid uit mijn boxen(deze heb ik niet vervangen).Ik heb een een epox 8rda+ en daar zit onboard audio op.Waar kan dit aan liggen dat er slecht geluid uit mijn boxen kom terwijl ze het bij mijn oude systeem prima deden???
Link naar reactie
Soms een betere geluidskaart in je andere PC? Of andere instellingen? Je kan bijvoorbeeld bij de betere 5.1 kaarten een heel scala aan DSP effects selecteren, die een hele grote invloed op je geluid hebben, zoals bijvoorbeeld concerthal instellingen. Ook kan het nog zo zijn dat je boxen het gewoon wat minder doen op die chipset, dan moet je eens met andere proberen. Maar voor dit soort dingen kan je beter in het multimedia forum wezen.
Link naar reactie
De Soundstorm chip levert ongeveer de kwaliteit van een Creative Soundblaster dus als je oude kaart minder was zou het geluid juist beter moeten zijn. Echter kan onboardgeluid bijvoorbeeld beïnvloed worden door de zogenaamde softwarematige koelfuncties die oa CPUcool bieden, heb je deze niet toevallig aanstaan? En heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...