Ga naar inhoud

CPU overclocken zonder mijn AGP bus over teclocken over!


Aanbevolen berichten

Het probleem is als volgt; Als ik mijn CPU overclock clock ik ook mijn AGP bus over! Mijn Gegevens: Ram: 512mb SDram pc 133 Moederbord: Gigabyte 7ZXE met een Via chipset, KT 133A Procesor: AMD Duron 1300@1430 via de FSB overgeclockt FSB staat inplaats van 100 op 110 en de multiplier is 13. Mijn AGP bus loopt normaal op 66Mhz en als hij op 1430 staat loopt hij op 74 het is trouwens een AGP 4X poort! Kan de AGP bus hier tegen of weet iemand een manier om mijn procesor overteclocken zonder de AGP bus optevoeren?? Alvast bedankt :wink: !!
Link naar reactie
Bij een KT133 kan er niets gelockt worden. Dat is pas bij de nForce2 ingevoerd voor AMD. Intelmobo's hadden dat al veel eerder, maar AMDmobo's kwamen daar vrij laat mee. Enige wat je kan doen is puur met je multiplier over te clocken, maar dan is de performancewinst natuurlijk niet zo groot. Ik zou eerst kijken wat de max stabiele FSB is die je kunt halen (dus lage MP en FSB omhoog) Als je die weet kun je met die FSB de MP omhoog gooien en dan heb je de meest effectieve overclock. Bij 133MHz loopt Pci/AGP wel weer normaal, maar ik denk niet dat je dat met die Duron haalt. Ik zou zeggen probeer het gewoon! Succes ermee!
Link naar reactie
Dat je de AGP bus mee overclockt klopt idd. De AGP wordt bij jouw chipset nog met een zogenaamde divider bepaald, dit komt van het Engelse wordt delen (to divide) en het is simpelweg een breuk waarmee de FSB wordt vermenigvuldigd om de snelheid van de AGP te bepalen. Hetzelfde geldt overigens voor de PCI bus, deze clock je ook gelijk mee. Als de FSB op 100MHz staat dan zijn de AGP/PCI dividers respectievelijk 2/3 en 1/3. Dat betekend dat voor elke 3MHz dat jij de FSB omhoog schroeft de AGP 2MHz en de PCI 1MHz overclocked worden. Jouw chipset kent ook nog een 2/4 en 1/4 divider. Deze is ervoor om te zorgen dat de PCI en AGP op 33MHz respectievelijk 66MHz lopen als je de FSB op 133MHz instelt. Je kuny niet vrij kiezen welke divider je wilt gebruiken, hij springt bij een bepaalde grens automatisch over (ik dacht rond de 120MHz).
Link naar reactie
Branden niet door, maar worden gewoon onstabiel. Bij me R9700 heb ik ook rond de 74 Mhz oid al problemen (ik kan me AGP apart instellen) probleem is allen dat het heel erg verschilt per videokaart, ik heb bijvoorbeeld wel een GF2 gehad die 98 Mhz deed. Je kan nog wel proberen: -Vagp verhogen als dat kan -AGP sidebanding en Fast writes uit zetten
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...