Ga naar inhoud

Processor mist chip?


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4 1.8 Northwood. Binnenkort ga ik hem installeren en nu heb ik de processor eens bekeken en zie dat er een chip mist. Is dit normaal? Vast wel, maar kan iemand dit bevestigen?! Er zitten 4x4 chips op, min één dus. Het koelblok heeft een zogenaamde thermal interface, een stukje folie of zo waar die op de processor komt te zitten. Betekend dit dat ik geen koelpasta nodig heb? In de kast zit dus een koeler van de voeding en van de processor. Is het dan noodzakelijk om er nog een casefan in te zetten? En hoe noodzakelijk is een esd-bandje? Bedankt!
Link naar reactie
Dat van die chip zou ik maar niet zoveel zorgen over maken, op je mobo zitten toch ook tientallen lege plekken! Over die koelpasta weet ik niet veeel maar ik zou je toch aanraden gewoon koelpasta gebruiken. Wat bedoel je met in de kast zit er een voor de prosecor? Want die zit meestal op het koelblok, je hebt er geen extra nodig zolang je niet te veel gaat overcloken. Wat is een, esd-bandje?
Link naar reactie
[quote:26421d2666]Het koelblok heeft een zogenaamde thermal interface, een stukje folie of zo waar die op de processor komt te zitten. Betekend dit dat ik geen koelpasta nodig heb? [/quote:26421d2666] Dat klopt, maar koelpasta geleid over het algemeen de warmte beter. Maar ik heb een AMD 2500+ op een standaard AMD koeler zien draaien, waar gebruik werd gemaakt van de standaard thermal pad, maar de temperatuur bleef netjes onder de 50 graden Idle. Gestrest werd hij 53 graden. En dat is toch wel netjes voor een beetje "kauwgum" onder een standaard koeler.:) [quote:26421d2666]In de kast zit dus een koeler van de voeding en van de processor. Is het dan noodzakelijk om er nog een casefan in te zetten?[/quote:26421d2666] Dat ligt aan de temp van het moederbord en de proc. Heb je een temperatuur geregelde fan in de voeding, dan kan een extra casefan geen kwaad. Ik heb een voeding waarvan de fan continu 4000 toeren draait en daardoor is een extra casefan niet echt noodzakelijk. Het is zeg maar bij mij een compromis tussen temperatuur en een zo stil mogelijke PC. Extra fans zorgen voor meer herrie, alhoewel een fan op 5 of 6 volt ook nauwelijks hoorbaar is. In ieder geval als de temperatuur idle en stressed een beetje binnen de perken blijft is het niet noodzakelijk. [quote:26421d2666]En hoe noodzakelijk is een esd-bandje?[/quote:26421d2666] Als je er één hebt liggen, zou ik hem zeker gebruiken. Safety first.:)
Link naar reactie
Ik had graag een bevestiging wat betreft die processor. Maar zoals ik al zei: het zou wel goed zijn. De koelpasta sla ik maar over. Ik ga voorlopig niet overklokken, dus die kauwgom :lol: is dan goed genoeg. Zeker voor een 1.8 Ghz. Het totaal aantal ventilatoren is 2. Die van de processorkoeler en van de voeding. Ik vraag me af of ik nog een extra casefan MOET hebben, of dat die twee wel voldoende zijn. Ik kan natuurlijk gewoon kijken hoe het gaat met die twee. Ik kan natuurlijk ook gewoon 1 of 2 papst-fannetjes erin zetten, die hoor je vast niet. Ik koop gewoon zo'n esd bandje. Kost 7 euro.
Link naar reactie
[quote:d21f1e7745="Fr@ns"] Het totaal aantal ventilatoren is 2. Die van de processorkoeler en van de voeding. Ik vraag me af of ik nog een extra casefan MOET hebben, of dat die twee wel voldoende zijn. Ik kan natuurlijk gewoon kijken hoe het gaat met die twee. Ik kan natuurlijk ook gewoon 1 of 2 papst-fannetjes erin zetten, die hoor je vast niet. Ik koop gewoon zo'n esd bandje. Kost 7 euro.[/quote:d21f1e7745] Moet is een groot wordt, zeker nu de winter eraan komt zal het waarschijnlijk allemaal nog wel lukken. Maar als het weer een keer goed warm is, loopt de casetemp al snel op doordat je nauwelijks flow hebt. Die Papst 12dbA fannetjes hoor je idd niet. Een uitzuigent fannetje bovenin je case is waarschijnlijk al genoeg.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...