Ga naar inhoud

zware processor in Micro ATX?


Aanbevolen berichten

[quote:6a7c7fd575="opip"]Geeft het geen warmteproblemen als ik een amd 2500+ of 2600+ ( met bartoncore) in een Micro ATX kast plaats? Systeem: MOBO: Asus A7v8x-mx, 512 ddr, geforce 2 GTS, windows 98 SE.[/quote:6a7c7fd575] Nee zeker niet ik heb mijn 2de system ook voorzien van micro-moederbord een Pentium III en dat geeft ggen problemen enzeker niet bij deze ik raad je wel aan om voor een AMD Athlon XP 2600+ tegaan die is op velepunten veel sneller dan de 2500+ en de 2600+ heeft ook al 512Kb cache (Barton) maar over het warmteprobleem zit het goed geen probleem.
Link naar reactie
Of het nu een AXP met een Tbred, Barton core of een pietje puk core maakt in principe totaal niets uit en ook maakt het niets uit of hij nu 333 of 266 of voor mijn part 1000MHz ;) FSB heeft, want AMD benched die dingen gewoon en verwerkt alles in hun quanti speed rating. Dat maakt dat iedere 2600+ in principe net zo snel is. Het is verder applicatie afhankelijk of je meer hebt aan wat extra MHz klok, een hogere FSB of wat meer cache, dat zal per catagorie maar ook bijvoorbeeld per game verschillen dus daar is niet zoveel over te zeggen.
Link naar reactie
[quote:c1485340eb="Marcel de Reus"]Of het nu een AXP met een Tbred, Barton core of een pietje puk core maakt in principe totaal niets uit en ook maakt het niets uit of hij nu 333 of 266 of voor mijn part 1000MHz ;) FSB heeft, want AMD benched die dingen gewoon en verwerkt alles in hun quanti speed rating. Dat maakt dat iedere 2600+ in principe net zo snel is. Het is verder applicatie afhankelijk of je meer hebt aan wat extra MHz klok, een hogere FSB of wat meer cache, dat zal per catagorie maar ook bijvoorbeeld per game verschillen dus daar is niet zoveel over te zeggen.[/quote:c1485340eb] Rues de barton is veel beter en sneller, En iedereen wil iets snelheid hebben temintste daar hou ik van en uit Benchmarkt van PC Active blijkt ook dat de 2500+ een Budget Barton is tegen over de 2600+ die veel beter presteerd het het veel beter doet dan de 2500+. Zelf de 2400+ was beter mijn processor de 2.0Ghz was beter dan de 2500+ van AMD.
Link naar reactie
Dan is dat een flut benchmark, net als het blad imho. Ik kan zo snel even geen goede benchmark online vinden, maar zoek op de site van AMD het verhaal over quantispeed rating maar eens op. Het maakt geen donder uit wat voor core het dingetjes heeft, hoeveel cache of wat voor FSB. AXP's met dezelfde quanti-speed rating presteren zo goed als gelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...