Ga naar inhoud

hardisk niet gevonden bij instalatie windows


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Nouw n lang zoekn hier de sites waar je het kunt downloaden: [b:9bd95323e3]Format:[/b:9bd95323e3]http://pdp-10.trailing-edge.com/tops20_version7_0_tools_tape_clock_tape/01/tools/format/format.exe.html [b:9bd95323e3]FDISK:[/b:9bd95323e3]http://www.bootdisk.com/genfiles1/newfdisk.zip Nu hoe doe je het dan: Je maakt een DOS opstart diskette, kan gewoon in windows, dan downlaod je de files die hierboven staan. En dan zet je bijde files op de diskette. Start opnieuw op (met de diskette erin) dan wordt DOS dus gestart als ie uitgerateld is doe je dit: type eerst [b:9bd95323e3]C:[/b:9bd95323e3] als hij dan zegt bestaat niet heb je een probleem anders geluk, als je geluk hebt typ je weer [b:9bd95323e3]A:[/b:9bd95323e3] type dan: format C: als het goed gaat krijg je de melding dat als je verder gaat je alles kwijt bent, anders heb je weer pech! Overigesn als hij zegt dat hij de bestands naam niet kent typ je format2.exe. Ik weet niet of bij jouw downlaod ook format2.exe hete andere moet je bij format2.exe de naam van het bestand nemen wat jij hebt gedownload. voor FDISK moet je maar iemand met ervaring zoeken ik ben daar niet goed in!
Link naar reactie
Wat doen jullie ongelovelijk moeilijk fdisk en zo is helemaal niet nodig. Zoals reeds eerder gemeld door o.a. diniz: Start WindowsXP op via Boot-able CD van WinXP Stop de Serial Ata diskkette die bij het moederbord is geleverd in je A: drive. Tijdens het opstarten druk je op F6 Hij vraag dan op een gegeven moment om een diskkette voor de drivers van de Serial Ata Raid controller. die zit al in je diskete station dus dat is geen probleem. Vervolgens laad windowsXP deze drivers en hij herkent je Hardeschijf. WindowsXP instalatie kan daarna de partieties maken, daar heb je helemaal geen Fdisk voor nodig. Fdisk gaat je hardeschijf ook niet herkennen als hij op je Serial ata zit aangelsloten. Eerst maar een floppydisk kopen :)
Link naar reactie
[quote:57f793f3eb="General X"]Maar is die schijf dan al geformateerd uit de fabriek geko[b:57f793f3eb]e[/b:57f793f3eb]men? die van mij moest ik de eerste keer nog formateren voordat ie iets [b:57f793f3eb]wouw[/b:57f793f3eb] doen! Overigens werkte dat wat RD zegt niet bij mij dus ik moet het de hele tijd heel [b:57f793f3eb]omsalchtig[/b:57f793f3eb] [b:57f793f3eb]done[/b:57f793f3eb], daarom dus![/quote:57f793f3eb] Je gebruikt de "word" methode niet meer he? of geven ze geen Nederlands meer op school ;) Een Hdd komt altijd ongeformatteerd uit de fabriek, met WindowsXP Boot cd kan je de hardeschijf formatteren. je hebt dus geen diskette nodig om je hdd te formatteren en ook geen F-disk. Het maken van partietie's kan ook met Windows XP boot cd.
Link naar reactie
[quote:25d8ce557c="spiderned"][quote:25d8ce557c="Banaan"]Och, Fdisken is toch niet zo heel moeilijk? :D Ik weet eigenlijk ook niet... [/quote:25d8ce557c] Nou, dat schiet lekker op :lol: :lol: :lol:[/quote:25d8ce557c] Je moet ook niet slechts een deel van m'n post quoten he :P Ff verder lezen, dan weet je ook wat ik niet zeker wist ;) Fdisken kan ik wel...
Link naar reactie
Oke, nog een keer dan, maar dan je hele quote: [quote:ead08f1b90="Banaan"]Och, Fdisken is toch niet zo heel moeilijk? :D[/quote:ead08f1b90] Dus ik denk, nu ga je het uitleggen........... [quote:ead08f1b90="Banaan"] Ik weet eigenlijk ook niet... Als je gewoon een format X: geeft, dan kun je'm toch gewoon als 1 partitie gebruiken, zonder dat je eerst Fdisk hoeft te gebruiken? Zou in dit geval misschien wel zo handig zijn ^_^[/quote:ead08f1b90] En vervolgens geef je een paar links: [quote:ead08f1b90="Banaan"] Anders kun je met google guide+fdisk zat vinden bijv: http://fdisk.radified.com/ of http://www.blackviper.com/Articles/OS/fdisk/fdisk1.htm[/quote:ead08f1b90] Vandaar mijn opmerking, en was niet lullig bedoelt of zo. Misschien een beetje melig. Sorry als je het verkeerd heb opgevat.
Link naar reactie
//RD :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Ik woon in het zuiden en daar is het vandaag de laatste dag van de vakantie, en in de vakantie heb ik niet zoveel aan Nederlands gedaan he! :D . En ik ben nooit een ster geweest in speling! Overigens waren dat niet zo'n grote foutjes bij jouw haal ik ze er ook wel eens uit maar daar geef ik toch ook nooit commentaar op? Overigens is het allang opgelost, dus waarom we nog verder gaan met elkaar uitzeiken (RD, Banaan en spiderned) Ruco zit waarschijnlijk allang gewoon vrolijk te game ofzo :roll: :roll: !
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...