Ga naar inhoud

Vraagje over high-end moederbord


Aanbevolen berichten

Graag zou ik willen weten of daar een eenzijdig antwoordt op is. Het gaat om een moederbord in een high-end systeem. De proccesor wordt een Pentium 4 3.0 GHz met 800 mhz FSB ik weet dat je alles op elkaar af moet stemmen,als ik nou alles het snelste wil hebben welk geheugen moet ik dan hierop afstemmen en dus welk moederbord ? Uiteraard heb ik al wat gezocht en heb het idee dat de Asus P4P800 deluxe wel een goede is. Ik zoek dus het beste en snelste en betrouwbaarste moederbord. Klinkt dit heel vaag of hebben jullie hier wel ideeen over. ik zou heel graag even jullie advies/commentaar wilen hebben hierover. :)
Link naar reactie
hier komt mijne lees de computer totaal van deze maand daar staan een test in van moederborden en het beste uit de test in alles en voorzieningen en extras kwam de chaintech 9CJS Zentith dit is echt het beste pentium 4 moederbord op dit moment ook de duurste je moet er 275 euro voor betalen maar er zitten veel extra's bij zoals rounded ide kabels in de kleur van de ide sloten van het moederbord en ook s-ata kabels in die kleur en ook een speciaal frontje met usb en audio en firew wire en zo die moet je echt nemen voor zo'n hight end pc!
Link naar reactie
De Asus P4P800 Deluxe is dus niet het snelste moederbord voor een Pentium 4. P4P800 Deluxe heeft een I865 chipset, en inmiddels is er alweer een nieuwere chipset, de I875. Ik zou voor een Asus P4C800-E Deluxe gaan, of een Abit IC7-G , of eventueel de Chaintech, alhoewel ik dat niet zou doen, omdat hij zo duur is, eigenlijk alleen maar door de extra's. Voor de prestaties doet ie niet veel anders dan de Asus of de Abit. Lees ook eens verschillende testen. Op www.anandtech.com zal je er vast wel 1 vinden. Suc6!
Link naar reactie
Tsja, een test van 4 of 5 mobo's ben ik niet zo van onder de indruk, en zou ik ieg mijn keuze niet op baseren... Ik heb zelf een IC7 zonder extra frutsels, bevalt me prima. Asus P4C800-E is ook een goede keuze. Eigenlijk doen de meeste mobo's qua stabiliteit en prestatie niet veel onder voor elkaar, al helemaal niet sinds bijvoorbeeld Asus en Abit ook PAT op de I865 hebben zitten, waardoor hij qua prestatie gelijk is aan zijn I875 tegenhanger. Ik zou zeggen lees eens wat reviews: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831 http://www.tomshardware.com/motherboard/20030707/index.html Kijk vooral naar de features en wat je er zelf op wilt hebben, dat is belangrijker als snelheid imho, omdat ze elkaar toch niet veel schelen. BTW je hebt 2x PC3200 geheugen nodig voor die setup, ivm met dual channel geheugen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...