Ga naar inhoud

het plaatsen van temp. sensors.


Aanbevolen berichten

ik ben van plan om de aerogate II van coolermaster te gaan kopen. Bij deze krijg je 4 temp. sensors die je op je cpu, gpu ,case en hdd moet plakken. Van alle sensors weet ik hoe je ze moet plaatsen, behalve die van de cpu. Je zou hem tussen je heatsink en de het groene vlak van de core moeten plaatsen. Echter dit kan ook fout gaan dus daat waag ik het niet op. Ik bespaar mezelf een overgekookte cpu. Ik wil hem liever tussen me finnen op de basis van me heatsink plaatsen. Ik weet dat dit minder nauwkeurig is, maar hoeveel scheelt het? Ps ik heb een boxed intel koeler met een 2,4 ghz. tijs
Link naar reactie
[quote:b3a4043919="NeedNewPC"]ik ben van plan om de aerogate II van coolermaster te gaan kopen. Bij deze krijg je 4 temp. sensors die je op je cpu, gpu ,case en hdd moet plakken. Van alle sensors weet ik hoe je ze moet plaatsen, behalve die van de cpu. Je zou hem tussen je heatsink en de het groene vlak van de core moeten plaatsen. Echter dit kan ook fout gaan dus daat waag ik het niet op. Ik bespaar mezelf een overgekookte cpu. Ik wil hem liever tussen me finnen op de basis van me heatsink plaatsen. Ik weet dat dit minder nauwkeurig is, maar hoeveel scheelt het? Ps ik heb een boxed intel koeler met een 2,4 ghz. tijs[/quote:b3a4043919] Waarom durf je het niet op de cpu zelf te plakken, ik op mijn vorige amd die ik zelf geunlocked heb plakband gehad en ook er wel eens een temp sensor onder geplakt.
Link naar reactie
LOL. Ik heb dat ook al eens met een TB 1200 gedaan.... bleek de digidoc sensor net ff te hoog te zijn en toen raakte de heatsink de core niet.... de rest laat zich wel raden denk ik. Bij P4 zou het wel moeten kunnen, omdat die een stuk hoger zijn. Maar je zel evengoed wel een flinke afwijking hebben, tot een graad of 20 schat ik zo.
Link naar reactie
Idd, tegen de core aan is al niet erg nauwkeurig en als je hem op de sink plakt dan is de waarde die eruit komt zo goed als nutteloos. Kan je bord btw niet meten vanuit de interne diode dan? Dat signaal kun je eventueel via een chippie en een stukkie software ook wel naar een LCD display sturen, vraagt wel wat ervaring maar is zeker goed te doen.
Link naar reactie
Naar mijn mening kan je em gewoon op je chip drukken, en wat wat dat over-kookte wat je zegt, vrees niet! een P4 kan (in principe) niet doorbranden, hij word wel trager naarmate hij warmer wordt (dit om zichtzelf af te koelen). Gewoon doen dus, deed ik ook :), zo kun je dus kijken of je thermometer niet in de weg zit d.m.v. een benchmark voor en eentje na! op tomsharware.com kun je een filmpje downen met daar in de gevolgen als je de cooler van je chippie afhaalt...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...