Ga naar inhoud

Dual DDR problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb sedert vorige week een Abit NF7 Dual DDR moederbord. Toen ik de pc startte met in gleuf 1 en 3 elk een Spectek 256 DDR PC2700 geheugen, kreeg ik als benchmark in Aida32 een score van 2400 Mb/s. Vandaag wou ik nog eens kijken, en kom maar aan een score van 1370 Mb/s meer. Als ik de pc opstart, zegt de bios nogthans Dual DDR enabled. Waarschijnlijk zijn het wel niet de beste geheugens. Ik heb inmiddels al Apachers PC2700 besteld. Dit omdat de speciale Dual DDR latjes me te duur zijn, en de andere merken zoals Corsair ook. Ik kan het niet verklaren hoe het komt dat ik nu maar 1370 heb, alles is hetzelfde gebleven. Iemand anders wel? En zou het helpen beter zijn met de nieuwe geheugens? Thx
Link naar reactie
Maar ik merk geen verschil met mijn nieuw bord, integendeel. Het is ook wel de zwakke schakel bij het oc. Nu zal ik 3200 geheugens hebben wat ook wel beter zal zijn om te oc. Zijn er goed andere benchmark programma's? Volgens mij ligt die Dual DDR niet aan nu, maar waarom hij de eerste dag wel aanlag, is een groot vraagteken. Ik zie wel deze week als ik de nieuwe mems heb.
Link naar reactie
Met sisoft ook maar iets meer dan 1400 Mb/s. Dit kreeg ik wel als nota : Warning W5400 - Low memory bandwidth efficiency (advanced test). Generally this means a setting is incorrect or set too “safe” resulting in too low performance. Fix: Check memory timings (reduce them) or check other chipset or memory speed settings. Alles staat eigenlijk op standaard. Fsb 266, en geheugens op auto. Het speelt allemaal geen rol, als ik de geheugens op aggresief zet, krijg ik bijna dezelfde benchs. Als ik de fsb verhoog verhoogt de score ook wel, maar op normaal zou dit toch ook moeten lukken? Hoeveel zou de normale score moeten zijn van dual ddr en 2 x 256 Pc2700 Cl2.5 geheugens? Alvast bedankt voor de hulpende hand!
Link naar reactie
Ik heb dit allemaal vroeger al eens geprobeerd om mijn score weer op 2400 te kunnen brengen. Maar het wil allemaal niet lukken. Als ik de geheugens single plaats, heb ik 1200 Mb/s. Dus maar een winst van 200 Mb/s met Dual. de Ram/Fsb ratio staat op 6/6 Vdimm op 2,7 V Cpu interface enabled Geheugen op Optimal stand Ik denk dat er iets serieus mis is, maar wat... :cry:
Link naar reactie
Inderdaad zo is het. Moet softwarematig zeker iets veranderd zijn. Als proef op de som heb ik een volledige reinstall gedaan, met de laatste drivers van Abit. De geheugens lopen nu op 2461 waar ik tevreden mee ben met dit type geheugens. Dus voorlopig is het in orde, hopelijk blijft het zo. Bedankt iedereen! (Als ik de Apacher CL2.5 PC3200 geheugens heb, is het niet gezegd dat ik hogere waarden zal krijgen niet? Of zal dit wel zo zijn?)
Link naar reactie
Vandaag nieuwe cpu 2500 ipv 2600, en nieuwe geheugens. Loopt als een trein op 2,19 Ghz, en geheugen benchmark van 3100 Mb/s. Dus ik ben een tevreden mens :lol: De temperatuur loopt wel wat hoger op nu, maar denk dat de 2500 meer mogelijkheden heeft dan de 2600. Staat in de bios ingesteld op 3200+. Is dat dan dezelfde cpu als de 3200?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...