Ga naar inhoud

Warmteprobleem ????


Aanbevolen berichten

Dames en Heren, ik heb jullie hulp nodig... Mijn pc-tje wil nog wel een raar doen als ie loopt: bij spellen als BF1942 , Rise of Nations en Medal of Honor wil ie tijdens het spelen nog wel eens terugvallen naar de desktop. Soms (vooral bij Rise of Nations) krijg ik te maken met een herstart. Ik denk dat dit te maken heeft met een warmteprobleem, alleen wil ik weten of dat echt zo is... Met cpucool meet ik temps van 60 graden stressed (soms 62-63) en idle tussen de 53-56... ik denk dat de temperaturen hoog liggen, maar is dit werkelijk de oorzaak van deze stabiliteitsstoringen ? Zo ja, dan is waarschijnlijk de processorkoeling aan vervanging toe.... maar... welke ?nu heb ik een cooler die bij de boxed versie zat van de proc. Aan ventilatoren in de kast denk ik niet, aangezien er al 7 in zitten (2 voor, 2 achter, 2 aan de zijkant en 1 boven). Kan iemand mij advies geven ? Altijd handig voordat ik geld ga uitgeven !!!! Bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote:618ffa7157="humpf007"]Met cpucool meet ik temps van 60 graden stressed [/quote:618ffa7157] Let op dat als je CPUCool gebruikt dat het alleen helpt waneer je PC idle is, CPU Cool werkt namelijk als volgt: Als je PC gedeeltes van je CPU niet gebruikt dat worden deze uitgeschakeld waardoor er minder warmte zal ontstaan, heb je deze weer nodig (met bijvoorbeeld het draaien van een spel) dan kan die warmte toch weer aardig oplopen. Wat ik nog wel wil weten is of je nou een AMD of Intel hebt want bij een AMD zijn deze temps niet echt super hoog (ik heb ietsjes minder, niet veel). Heb je dan een intel dan heb je wel een probleem want dan zijn deze tempraturen echt veel te hoog. Nu wat standaard oplossing: - Zit je koeler goed op je processor - zit er koelpaste tussen je proc en je koeler - (De genoeg ventilatoren vraag laat ik maar zitten :P ). Hopelijk heb je hier wat aan.
Link naar reactie
Mijn Bartonnetje is overgeclocked naar 2800+ (2088), standaard liep de temp al op naar 51-52 graden idle. Het geheugen heb ik niet overgeclocked, behoudens dan de settings veranderd (cas lat. 2 enz enz), maar niet de fsb omhoog, het geheugen loopt nog altijd op 333..... de systemtemp is 40 graden en volgens mij is dat nog niet eens zo slecht als de huiskamertemp 28-30 graden is (tja een huiskamer op het zuiden met deze vele zondagen is ook niet alles)........ ook bij de standaardwaarden liep ie af en toe wel eens vast..........
Link naar reactie
Heren, dank u voor de reacties... op de standaardwaarden geeft ie geen problemen, maar nu ook niet met de overclockwaarden... de kamertemperatuur is gedaald naar 24 graden en ik kan nu ineens wel alles spelen zonder gekkigheden... Duidelijk voorbeeld van een warmteprobleem lijkt me. Hoe dan ook: de standaardkoeler wil ik vervangen door een ander model koelel.. suggesties ? Niet te duur graag, want koelers als de Thermalright SLK900 zijn eigenlijk een beetje pittig geprijsd. Zijn er goedkopere alternatieven die redelijk koelen ?
Link naar reactie
[quote:fdf760be49="Marcel de Reus"]Artic Coppersilent TU[/quote:fdf760be49] Ja dat zei ik eerst ook en ik was er redelijk over te spreken, Ik kom er helemaal op terug, niet doen die Arti Copper coolers. De laatste tijd is de onderkant zo ruw als schuurpapier bij die dingen en ze maken daardoor slecht contact. je betaald er zo'n 20 euro voor en je cpu word loeiheet!. Van het weekend nog een AthlonXP 1700+ T-Bred (B) met zo'n ding gebouwd. hij werd idle meer dan 60 graden en stressed 70 waardoor hij eruit klapte. (was de Niet TC versie overigens) Ik heb er toen een Spire Whisper rock IV op gezet met standaard thermische plijster (geen eens ASIII dus) en toen wou zonder probleem op 2200+ lopen (166fsb ipv 133) met stressed een temp van 48 graden. de Spire Whisper rock 4 is niet eens zo duur, dacht 8 Euro. De 80x80mm fan die erop zit kan je nog vervangen voor een zwaardere ook als je wilt.
Link naar reactie
Kijk, daar heb ik wat aan, uit eigen ervaring een koeler aanraden. Ik lees veel reviews over koelers en daar krijg ik een globale kennis over welke goede en minder goede koelers zijn. Jammer is dan altijd dat er over goedkopere koelers (zoals de Whisperrock) altijd tweedelig wordt gedacht: iets in de term van Ja , maar....... Ik ga eens kijken waar ik deze koeler, die me wordt aangeraden kan gaan scoren. Misschien zijn er nog alternatieven. Ook die hoor ik graag..... In ieder geval bedankt voor de getoonde belangstelling en adviezen
Link naar reactie
Ik heb net gekeken (via tweakers.net) naar de prijs van deze koeler (Whisperrock IV)... 10 euro is niet veel, echter: ik zal moeten gaan voor de 13 euro verzendkosten, want geen enkele winkel in de buurt heeft `m en rijden naar de winkel die op kortste afstnd ligt is duurder dan de verzendkosten.... dus komt ie uit op 23 euro; misschien wel een beetje te veel voor een koeler die maar 10 euro waard is. Ik kijk even naar prijzen van andere koelers van winkels die in de buurt liggen. Misschien kan ik advies krijgen over de koelers die in aanmerking komen
Link naar reactie
Even gekeken en tja, er zijn enkele koelers zoals: - Aerocool Phantom - Aerocool super tornado - Coolermaster Aero 7 (maar die was geloof ik niet helemaal fris) - Thermaltake Volcano 9 coolmod misschien ook Spire Falconrock II Coolermaster HAC-V81 X-Dream Dat zijn de koelers waaruit ik kan kiezen, of moet ik doorzoeken omdat deze allen niet zo geweldig zijn ?
Link naar reactie
De Falconrock II zit al een tijdje op mijn AXP 2600 + (non OC) en houdt de CPU temperatuur, ook in de warme periode, ver onder de 50 graden. Het type-overzicht van Spire vind ik een beetje verwarrend; koelers lijken allemaal op elkaar maar verschillen in (niet onbelangrijke!) details. De Falconrock II: @ 3 pin clip voor op de socket @ ingegoten koper deel voor contact met de core @ draait 2300 rpm dus stil @ lage prijs
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...