Ga naar inhoud

Bij opstarten geen piepje meer; moederbord dood?


Aanbevolen berichten

Ik zit met een nogal groot probleem, ik ben momenteel een PC van een kenis van mijn vader aan het herinstaleeren. [i]Eve ter extra, eerst was er een ander probleem , de PC starte alleen nog maar in veilige Modus op, dat is opgelost door de batterij te vervangen. Alles is toen goed gegaan heb PC bij broertje gezet om wat te testen mat stabiliteit, je weet maar nooit he 8), maar ineens toen mijn broertje probeerde vanavond de PC aan tezetten ging de monitor niet aan, hij riep mij ik dacht de ***** heeft de kabel natuurlijk er niet goed inzitten. Maar na onderzoek systeem en herstert deed ie nog niks en bij het opstarten krijg je niet de standaard peip die je alttijd hoort, maar de hardeschijf doet wel heel eve iets en hat lampje van de HDD brandt daarna de hele tijd. Mijn vraag is houdt dit nu in dat het moederbord dood is? /edit Het is een AMD k6 350 MHz inplaats van een P2 maakt niks uit den k ik maar toch!
Link naar reactie
Sorry dat ik zo laat antwoord maar ik ben alles gaan proberen om hem het weer te laten werken, maar het werkte allemaal niet. Ik heb zondere er ook maar iets (zelfs vido kaart niet) opgestart: [b:8994cce2fb]NIKS[/b:8994cce2fb] Ik heb in een leeg systeem alleen de (AGP) video kaart laten zitten: [b:8994cce2fb]NIKS[/b:8994cce2fb] Ik heb in een leeg systeem alleen de (PCI) video kaart laten zitten: [b:8994cce2fb]NIKS[/b:8994cce2fb] Ik heb de barterij vervangen en de oude terug gezet: [b:8994cce2fb]NIKS[/b:8994cce2fb] en me niks bedoel ik ook niks, allen de CD-rom's en de flopy lichtje lichte op, dus ook niet het veelzeggende piepje en het beeldcherm. [b:8994cce2fb]KAN IEMAND EEN UITSLUITSEL GEVEN? ALS ER GEEN OPLOSSING LIJKTE (OF IS), ZEG DAN GEWOON JE HEBT PECH OFZO, DAN GEEF IK HET GEWOON OP![/b:8994cce2fb] Alvast Bedankt
Link naar reactie
Dan draait de CPU fan wel hoor.... die krijgt gewoon zijn power van het mobo. Als de fan niet draait, dan heb je een ander probleem: -Voeding niet goed -moederbord stuk -kabeltjes voor de power-on switch verkeerd aangesloten of los -kortsuiling (dan gaat de voeding niet aan door beveiliging, bijvoorbeeld als hetmobo de backplate raakt) Gaat hij wel aan maar geen beeld? -CPU stuk -mobo stuk -Geheugen stuk of te zwaar getimed -kabel verkeerd (sommige IDE stekkers kan je verkeerd om doen bijvoorbeeld) etc. het komt due hier ook neer op onderdelen afzonderlijk testen. Het is mij verder een raadsel hoe je btw een K6 in een P2 mobo krijgt... Daar had je super socket 7 voor.
Link naar reactie
De fan van de voeding en van de CPU draaien, maar als die van de CPU uit is hoe kan de CPU dan kapot zijn? Die staat toch los van de fan? Ik heb nieteens aan de kables gezeten want ik had hem bij mijn broertje staan zodat die hem een week kon testen en toen viel ie uit! en hij heeft 1/2 dag van de stroom afgestaan dus dat kan het ook niet zijn! Een bios discharge, wat houdt dat in? (ga nu in mobo boekje kijken maar als jij nu online bent en het uitkan legen in makkelijk nederlands zou dat wel hadig zijn! :wink: ) Oh en hoe moet ik mij CPU en gehugen testen? ik heb nergens nog zon oud systeem staan! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :( :( :( :( :( :( Het probleem is juist het grootste omdat het niet eens een PC van mijn is maar een van mijn vriendin! //BA Ik had toch niet gezegd dat ik een P2 Mobo had met een k6 prosseor? Ik heb een Mobo met socket 7
Link naar reactie
[b:b4c654ecc8]//BA[/b:b4c654ecc8] nee dat bedoelde ik naders, eerst stond er PII maar toen de eerste post al gedaan was, toen ben ik savond alweer een andere PC gaan repareren (een AMD k7(ofzo)) Maar ik heb nu in het boekje gekeken (kan niks zien op beeld he! 8) ) en daar staat dat het een Slot 1 mobo is dus zit er een 350 MHz (dat weet ik zeker) PII in! Maar wat is een Bios Discharge? staat niet in mobo boekje, ik zon heel dun shit ding waar niks tecnish instaat!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...