Ga naar inhoud

instellingen bios


Aanbevolen berichten

Toen ik een keer een nieuwe HD kreeg, sloot ik m aan op de IDE kabel waar de vorige HD zat, maar om de overbodige lange kabel bij het mobo vandaante halen gebruikte ik de middelste connector van de kabel ipv. de laatse. toen bleef hij ook lang zoeken, en in de bios vond ie m niet. Misschien ligt het daar aan.
Link naar reactie
Ik heb diverse malen gereageerd dus ik gok zo dat ik het topic gevolgd heb :roll: Ik heb allen zijn ene post onderaan de vorige pagina over het hoofd gezien. Als alles op auto staat en hij herkent hem als secondary master dan betekend het toch echt dat de kabel van de HDD aan de secondary IDE connector zit en zou het omwisselen van de kabels moeten helpen. Vaak zit er ook een soort detect optie in het BIOS die op dat moment naar schijven gaat zoeken, probeer dat eens. Verder kun je natuurlijk manual instellen dat je op primary master een HDD hebt, maar dan moet hij daar ook wel echt zitten.
Link naar reactie
[quote:0bfe71f657="Marcel de Reus"]dan zou ie niet als secondary master draaien ;) [quote:0bfe71f657]Daarnaast staat mijn harde schijf ook op master[/quote:0bfe71f657][/quote:0bfe71f657] :oops: Daar had ik ff overheen gelezen :oops: Probeer anders eens in de BIOS de "factory defaults". Misschien dat hij wat van slag is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...