Ga naar inhoud

parity error detected


Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Ik heb een Compaq Armada M-300 notebook met 256 intern geheugen ( kingston 311/256LP ). en windows ME. Geen problemen totdat ik een externe usb CD rom writer heb aangesloten . I.v.m. wat vreemd gedrag tijdens het branden ben ik op zoek gegaan naar een firm-upgrade voor de brander. Het e.e.a. was na 2 keer vastlopen gefixt. Nu krijg ik echter, na normaal opstarten een lopen blauw beeld met de tekst: Sys error memory parity error detected System halted. Wat zou hier aan de hand zijn; hoe zou het komen en wat te doen ?? vriendelijke groet, poorter
Link naar reactie
Vanaf de Microsoft Knowlegde Base: [i:5ee8b608f9]CAUSE: This issue can occur if your computer contains an ATI RAGE Fury video adapter with an out-of-date driver. [/i:5ee8b608f9] Zit die in die Compaq? Edit: Heb het al gevonden, die Armada M300 is uitgerust met een Ati Rage LT Pro.... het zou dus kunnen dat die kaart dezelfde problemen geeft. Ff de link van Ben Johnson checkke.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties; ik reageer zo laat omdat ik een tijdje niet meer internet op kon komen. Wat heb ik gedaan; na veel moeite, aangezien ik ook in de “ safe mode “ met een “ system halted “ werd geconfronteerd, heb ik de “ exists in all profiles” van de video adapter kunnen uitschakelen. Inmiddels heb ik alles langsgehad; o.a. System board failure. Uiteindelijk is het geheel aan de praat gekomen ; echter het duurt heel lang voordat de laptop uiteindelijk gaat starten. Zou het kunnen dat er toch iets niet goed staat ? Ik heb de IRQ’s hieronder vermeld; willen jullie je mening geven ? IRQ 0 system timer 1 keyboard 2 progr. Intern contr. 3 Smc ir cc 4 Com 1 5 6 st. Floppy disk drive ctr. 7 ecp printer port 8 sys cmos real time clock 9 10 11 irq holder for pci steering 11 ,, ,, ,, 11 ,, ,, ,, 11 texas instr PCI –1211 cardbus Contr 11 Rage LT Pro PCI 11 Intel PCI to USB Universal Host Contr. 11 IntelPro/100 + mini PCI 11 Lucent WDM Comm Device 12 Ps2 comp mouse port 13 Numeric data proc. 14 Intel pci bus master ide contr. 14 primary ide contr 15 intel pci bus master ide contr 16 sec ide contr Ik heb helemaal geen floppy drive ! Verder heb ik uitgeschakeld in de devicemanager ( heeft dit zin ? ) Infrarood comm device ; smc ir cc infrared comm contr ; audio drive In de device manager staat een Lucent modem; echter op het eind ook een WDM modem enumerator ?? Als ik de laatste uitschakel krijgt het modem een rood kruis. De harddrive met de 4 pinnen voor jumpers; stonden de 2 onderste gejumperd. Later heb ik de computer ook opgestart zonder jumpers. De laatste situatie is dat de computer uitgaat t.g.v. explorer caused error in krnl386.exe Weet iemand hoe ik in de bios setup kom bij het opstarten ?? Armada m300 Windows me Conclusie: Het systeem heeft het weer prima gedaan, maar is na de laatste kernl - boodschap weer helemaal op straat en wil niet meer opstarten. Bedankt voor de moeite . Groet, poorter
Link naar reactie
Het wordt nog spannend; een update : Ik heb de harddisk in een andere laptop gestopt en gestart en de virtual memory weer door windows laten regelen. Teruggestopt zonder jumperinstellingen in de armada m300 en gestart. Alles lijkt nu ok. Bij het opstarten krijg ik eerst een tekst : F12 network service boot; enige ( lange) tijd daarna Initialisation Intel Boot Agent ( version 2.6 ) daarna start Windows Me weer op. Het lijkt allemaal weer goed te werken; als iemand nog tips heeft ? vr.gr. poorter
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...