Ga naar inhoud

bios update


Aanbevolen berichten

[quote:0c56b86a1f="royzwiers"][quote:0c56b86a1f="turk2003"]maar die van mij staat er niet tussen :evil: :evil: het is een MSI-6513[/quote:0c56b86a1f] heb je niet toevallig een ms-6531 want die kan ik wel vinden.... http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=299[/quote:0c56b86a1f] nee het is een MSi-6513
Link naar reactie
Bios updaten: Je hebt 2 bestanden, als het zip bestanden zijn moet je die ff unzippen op een floppy, zo niet dan zet je ze gewoon op een floppy. Daarna start je je pc opnieuw op. Dan staat er wel onder in beeld zoiets als: Press F1 for bios-flash. Daarna staat er wel hoe je je bios moet flashen. suc6, Maarten
Link naar reactie
[quote:925dcb6012="-=DDA=- Raptor"]Bios updaten: Je hebt 2 bestanden, als het zip bestanden zijn moet je die ff unzippen op een floppy, zo niet dan zet je ze gewoon op een floppy. Daarna start je je pc opnieuw op. Dan staat er wel onder in beeld zoiets als: Press F1 for bios-flash. Daarna staat er wel hoe je je bios moet flashen. suc6, Maarten[/quote:925dcb6012] Dit is bij zo'n beetje iedere BIOS en mobo merk anders en met deze instructies zou ik zeker niet aan de slag gaan, 'dan staat er wel hoe het moet' is nu niet bepaald de manier om een BIOS flash zorgvuldig voor te bereiden en uit te voeren. Nogmaals de vraag, waarom wil je je BIOS updaten? MSI kan zoveel mailen, dan hoef jij nog niet gelijk in de houding te springen. Zoiezo al schandalig dat ze je er mee lastig vallen, aangezien de meeste mobo fabrikanten geen garantie meer geven als je je BIOS flasht.
Link naar reactie
[quote:989286524e="Marcel de Reus"] Nogmaals de vraag, waarom wil je je BIOS updaten? MSI kan zoveel mailen, dan hoef jij nog niet gelijk in de houding te springen. Zoiezo al schandalig dat ze je er mee lastig vallen, aangezien de meeste mobo fabrikanten geen garantie meer geven als je je BIOS flasht.[/quote:989286524e] Die vat ik niet. Ik heb 2 mobo's naar het kerkhof gebracht waar ik natuurlijk het bios ook van geflashed had. Geen probs. Fabrikanten geven juist die service ook uit omdat er vaak bugs in zitten. Een vriend van me had een probleem met zijn epox en kreeg ook gewoon een bios van hun.
Link naar reactie
[quote:9874f3f6aa="Marcel de Reus"]Wat ik heb begrepen is dat als je een mobo terug stuurt die je bijvoorbeeld verkeerd geflashed hebt ze je geen gratis garantie reparatie geven. Het komt overigens uiterst zelden voor dat je na een BIOS update wel je voltage kunt veranderen hoor, meestal zijn het bugfixes en kleine updates.[/quote:9874f3f6aa] Ow, dan had ik je verkeerd begrepen... Je moet idd wel weten wat je doet. Maar afhankelijk van welk flash programma erbij zit kun je op die site bekijken hoe je moet flashen. Maar ik geef je net als marcel weinig kans dat je daarna je voltages kan instellen.
Link naar reactie
[quote:060aca12d0="turk2003"]nee hij vind het nog steeds niet in de zoek menu. Weet nou iemand hoe je bios moet updaten.[/quote:060aca12d0] Hmm waar gaat dit hele draad nu helemaal over. Ik maar denken dat je zelf enige moeite had gedaan, ik had beter moeten weten uit het verleden :roll: Ik had de flash en recovery procedure voor de verschillende BIOS chips op de MSI borden binnen 30 seconde gevonden, de link krijg je niet. Ik ben geen slaaf voor iemand die zelf gewoon de moeite niet doet. Tip, zoek eens op google naar 'msi' wauw eerste hit is de homepage en nu nog even doorzetten en je bent er. Ongelofelijk zeg.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...