Ga naar inhoud

goede stepping AMD athlon xp 2500+ ?om te OC'en


Aanbevolen berichten

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:08e8d897a7="CV"]Ik wist gewoon dat dit een superstepping was....als hij 2300Mhz op stock voltage haalt moet je van 2600Mhz uitgaan met hele goede luchkoeling...slk900 met meerdere fans bijvoorbeeld, met goede waterkoeling haal je dat zowiezo :wink:[/quote:08e8d897a7] Dat is niet altijd zo hoor... het hoeft namelijk niet alleen aan je core te liggen. Kan ook zijn dat je Northbridge er op een gegeven moment de brui aan geeft, of je geheugen niet meer verder wil. Ik heb zelf ook een XP2500+ (AQXEA0323spfw) en deze doet het aardig met een Asetek waterkoeling setje. Ik kan hem stabiel laten lopen op 12.5*189 =2362 Mhz @ 1.8 v. De fsb heb ik nog nooit hoger gekregen dan 192 op mijn A7V8X...
Link naar reactie
[quote:749ef9c4c4="Psycho maniak"][quote:749ef9c4c4="CV"]Ik wist gewoon dat dit een superstepping was....als hij 2300Mhz op stock voltage haalt moet je van 2600Mhz uitgaan met hele goede luchkoeling...slk900 met meerdere fans bijvoorbeeld, met goede waterkoeling haal je dat zowiezo :wink:[/quote:749ef9c4c4] Dat is niet altijd zo hoor... het hoeft namelijk niet alleen aan je core te liggen. Kan ook zijn dat je Northbridge er op een gegeven moment de brui aan geeft, of je geheugen niet meer verder wil. [/quote:749ef9c4c4] Als hij nou de mp kon unlocken was er nix aan de hand. Heb je nix met de vdd & mem te maken.
Link naar reactie
dat hoeft niet, ik heb hier een Thoroughbred-B AthlonXP 1700+ staan met een Artic copper silent cooler erop voor een kennis van me, deze word 70 graden!!!, ik denk zelf dat de cooler er niet helemaal goed op zit maar ik wou even duidelijk maken dat een T-bred 1700+ ook 70 graden kan worden. Erg vervelend want met die temperatuur is hij erg onstabiel. je kan AIDA32 downloaden http://www.aida32.hu/aida32.php Met die tool kan je zien wat voor core het is.
Link naar reactie
[quote:2c688887fc="CV"]Dat is behoorlijk hoog ja RD :o Is dat de pc die ze bij wintelco gemaakt hebben, nee toch? Er zal idd wel iets verkeerds zijn aan de koeler dan... :-?[/quote:2c688887fc] Ja komt daar weg, ga er morgen even mee langs (woon er 1,5km vandaan :) ), denk dat ze of de cooler verkeerd hebben geplaatst of dat de pasta er niet goed onder zit of zo. Kan gebeuren.
Link naar reactie
[quote:2415b96eab="rickNLWL"]mijne is al geunlockt want me mp kan max 22.5 Ik ben effe overnieuw begonnen met ocen. En ga nu proberen met mp 11 de 2.3 te halen. Me geheugen kan best ver denk maar ikj heb nu een super oude videokaart erin.....[/quote:2415b96eab] Kan je dat niet regelen met dat bord? Ik heb mijn vga kaart gewoon vast staan op 66MHz. Ik heb btw nooit geprobeerd of het snelheidwinst opleverd als ik dat omhoog schroef.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...