Ga naar inhoud

Abit IC7 en IC7-G


Aanbevolen berichten

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen deze 2 moederborden? Op de site van Abit vond ik het volgende: Abit IC7: Enhanced 800MHz FSB Dual DDR Module Support Supports up to 4GB of Single/Dual channel DIMM modules, delivering bandwidth of 4.8GB/sec. Serial ATA 150MB/s data transfer rate 6-Channel Audio and S/PDIF Out interface USB 2.0 Support IEEE 1394 Supports 400/200/100Mb/sec data transfer rate ABIT SoftMenu™ Overclocking De IC7-G: Enhanced 800MHz FSB The 800MHz FSB increases bandwidth and improves overall system performance. Dual DDR Module Support Supports up to 4GB of Single/Dual channel DIMM modules, delivering bandwidth of 6.4GB/sec. Intel PRO/1000 CT Desktop Connection Gigabit LAN on board Serial ATA 150MB/s data transfer rate 6-Channel Audio and S/PDIF In/Out interface USB 2.0 Support IEEE 1394 Supports 400/200/100Mb/sec data transfer Verschil zit hem dus in de Gigabit LAN onboard, en tussen de delivering bandwitch die hoger ligt bij de IC7-G. IS het dan alleen de features wat het prijsverschil van ongeveer 50 euro uitmaakt tussen deze 2 borden, of is de chipset van de IC7-G een stuk beter dan die van de IC7? Zit er BTW ook een anboard netwerkkaart op de IC7? En dan een vraag over de sound van de moederborden. Is de onboard geluidschip van de IC7 gelijk aan de IC7-G of zit hier een verschil in. En is de geluidschip van de Asus P4P800 Deluxe gelijk aan die van de IC7/IC7-G, of is het geluid minder of meer dan de IC7/IC7-G? Voor mij is de keus waarschijnlijk gevallen op de IC7 of de Asus P4P800 Deluxe. Wat zou dan de beste keuze zijn? Er komt een Pentium IV 2,4c Ghz op en 2x 256 MB PC3200 geheugen op van TwinMos. Een hoop vragen, misschien wat onduidelijk maar ik hoop toch dat jullie me vragen kunnen beantwoorden. Gr Nightfire
Link naar reactie
het verschil zit hem niet alleen in de GBit lan, maar de G heeft ook een extra SATA controller. (dus naast degene die al op de south bridge zit) Chipset is op beide mobo's hetzelfde, bandbreedte ook. Ik heb zelf de IC7 omdat ik idd die extra features niet hoef voor 50 euro :) Audio is bij mijn weten op beide mobo's hetzelfde, maar hoe die bij Asus is weet ik niet. Er schijnen alleen wat IC7 mobo's in omloop te zijn met ruis op de microfooningang, maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt, ik gebruik een Audigy.
Link naar reactie
Mja, maar de Asus doet het ook heel erg goed heb ik al gezien.... (CV gaat voor de Asus P4C800-E) Ik loop tegen de 2.8 Vdimm limit aan waardoor ik me geheugen niet op 1:1 kan draaien :-? Als je btw echt hoog wilt kan je beter een ander geheugentype kiezen, bijvoorbeeld PC3700 of PC4000, omdat je met een 2.4 dan toch al naar hele hoge FSB's gaat. (lees 250 Mhz ed, dan zit je nog maar op 3 GHz)
Link naar reactie
Hmm.. dat bord kost ook redelijk duur. Wil er iig niet meer dan 150 euro aan uitgeven. CV: Waarom koop je een nieuw Socket 478 moederbord? Jij hebt toch een AMD Setup? Of had je er na die 2 kapotte AMD Processors geen zin meer in en ga je voor een Intel setup? Ga ja voor een Intel Setup, wat voor processor stop je der dan in. Ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk. BA: Ik hoef ook geen extreme overclock van 2,4 naar 3,5 en hoger of iets dergelijks. Met een overklok tot 2,8 en hoger ben ik al tevreden.
Link naar reactie
SJah, iedereen wil altijd maar better en sneller, maar beter en sneller is ook meer poen, helaas :) Dus als ik de 2,8 Ghz haal met Twinmos PC3200 geheugen mag ik wel blij wezen denk ik. Misschien dat je die PC3500 kan verkopen en dan PC4000 kan kopen. OF vind je het wel mooi zo nu? Ik las trouwens in andere topics ook nog dat je betere koeling krijgt dan die stock koeling die je nu hebt, wat voor koelblok + fan ga je dan nemen? BTW die -E achter P4C800-E waar staat die eigenlijk voor?
Link naar reactie
[quote:656ce11dff="BA"]komt bij mij een Swifttech mCX4000 op met een Delta 80MP fan... Als die figuren bij de OC-shop nog eens van plan zijn om het spul op te sturen. 3500 Mhz is wel stabiel bij mij, maar af en toe loopt de temp wel erg hoog op, dus vandaar de betere cooling. Op stock speeds voldoet de Intel cooler wel.[/quote:656ce11dff] Pfff, wel een goede koelcombinatie alleen vind het niet erg dat het zoveel geluid maakt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...