Ga naar inhoud

de overclock van mijn pc


Aanbevolen berichten

hallo computer totaal mensen! ik ben bezig met een overclock van mijn systeem voor de speceficaties kijk mijn signature ik heb mijn cpu 2,6 ghz pentium 4 met ht overclockt naar 3,4 ghz!!! ik heb heel moeilijk gedaan met mijn vcore zodat ie goed loopt maar dat ie niet te ver komt en dat ik dan bij dat syndroom kom dat ie er mee op houd dit loopt zeer goed in 3d mark 2003 en 2001 se verder heb ik mijn video kaard ook overclockt: de core clock van 270 mhz naar 333 mhz dit vind ik opzivh wel redelijk goed maar ik wil meer ik wil dus tips om hem verder te krijgen zonder dat ie foutjes gaat vertonen de memory clock is van 500 mhz naar 573 mhz overclockt ik vind dit niet zo goed dit moet beter kunnen weer tips gevraagt.... verder heb ik weinig overclockt.... behalve mijn geheugen dat vanzeelf word mee geclockt met mijn cpu ik heb geen water koeling maar ik heb veel case fans en ook een hele goede cpu koeler van zalman de CNPS7000-Cu mijn temperatuuren vallen heel erg mee.. ik noteer de temperatuuren die ik in speed fan zie: idle temps: temp 2: 44 graden (ik denk dat dit cpu is) hd0 1: 37 graden (dit is hard disk) temp 3: 34 graaden (ik denk dat dit video kaard is) temp 1: 32 graaden (ik denk dat dit de temperatuur van de lugt in mijn case is of de temnperatuur van mijn moederbord) stressed temps: temp 2: 56 graaden hd0 1: 40 graaden temp 3: 46 graaden temp 1: 38 graaden ik heb de volgorde presies zo gedaan als hij in mijn speed fan programma staat ik wil dus tips om mijn video kaard verder te krijgen hij is trouwens goed gekoelt de standaard koeling is goed als ik naar mijn kaard kijk een link naar ene web site waar mijn kaard staat met fotos: [url]http://www.tigerdirect.com/applications/searchtools/item-details.asp?EdpNo=576994&Sku=P450-8508&Tab=1[/url] oja mijn moederbord detais [img:5164a37cc1]http://www.hardavenue.com/reviews/alba865proII_board.jpg[/img:5164a37cc1] ff wat spects ertegen aan gooien: [code:1:5164a37cc1]- Intel Pentium® 4 Processor (Northwood/Prescott) - Socket 478 with FSB 400/533/800MHz - 4 DDR400/333/266 Memory Sockets (Dual Channel DDR400) - Built-in VIA Envy 24PT with 8 channel Audio Support - (Bundle SPDIF2 Card Optional) - Intel 1Gbits LAN (CSA Port) - 2 Serial ATA150 Channels, Intel Serial ATA RAID 0 - Promise RAID 0,1/ATA133 - 2 IEEE1394a Ports - 2 ATA100 Channels, up to 4 ATA 100 IDE Devices - 8 USB 2.0/1.1 Ports (6 ports by optional cable) - BIOS Mirror - Voice Genie[/code:1:5164a37cc1] hopenlijk is er nu genoeg info op die site van mijn video kaard staan ook speceficaties op en tab blad danku voor het lezen van deze 2 a4 tjes :) 8) cya around mensen[/url]
Link naar reactie
[quote:576a7f8685="BA"]mem haal je meestal niet zo veel op, doordat de chips vaak al tegen hun rating zitten. Als je de core hoger wilt hebben dan zal je beter moeten koelen of voltmodden, al weet ik niet of dat al gedaan is.[/quote:576a7f8685] voltmodden weet niet hoe het werkt :( en verder wat moet ik er dan op zetten voor koeling? url misschien
Link naar reactie
denk je nu echt dat dit de eeste keer is dat ik overclock :P ofcource ik ga verder he en dan krijg ik belichtings problemeen dan krijg ik groen paar licht en noch verder dan krijg ik allen wzige rotzooi :P dus dit was wel goed :D maar ik heb noch een update ik ging 2 mhz verder probeeren en het werkte noch lol (alsof da uit maakt)
Link naar reactie
Moet je eens je geheugen en core afzonderlijk proberen, dat soort effects krijg je meestal met een te hoge geheugenklok. Bij een te hoge coreclock krijg je vaak checkers of je sys loopt meteen vast. En zo'n 1337 overklokker ben je nou ook weer niet als je niet weet wat een Vmod is ;) Koeling kan je een Zalman HP80 gebruiken, alleen weet ik niet of die er ook voor een FX is... Anders kan je altijd zelf nog wat fabriceren voor zo'n kaart van een oude CPU heatsink oid.
Link naar reactie
[quote:f005d0fc0b="BA"]Moet je eens je geheugen en core afzonderlijk proberen, dat soort effects krijg je meestal met een te hoge geheugenklok. Bij een te hoge coreclock krijg je vaak checkers of je sys loopt meteen vast. En zo'n 1337 overklokker ben je nou ook weer niet als je niet weet wat een Vmod is ;) Koeling kan je een Zalman HP80 gebruiken, alleen weet ik niet of die er ook voor een FX is... Anders kan je altijd zelf nog wat fabriceren voor zo'n kaart van een oude CPU heatsink oid.[/quote:f005d0fc0b] ik weet wel wat het is maar ik heb het niet kunnen vinden in mijn bios en trouwens die zalman die past niet op fx ik heb trouwens geheugen minder en meer gpu overclokc gpu nu 370 mhz woeii ik heb hem nu 100 mhz overclockt :P
Link naar reactie
[quote="vincenzo"][quote:aa4a2ba32a="BA"]Moet je eens je geheugen en core afzonderlijk proberen, dat soort effects krijg je meestal met een te hoge geheugenklok. Bij een te hoge coreclock krijg je vaak checkers of je sys loopt meteen vast. En zo'n 1337 overklokker ben je nou ook weer niet als je niet weet wat een Vmod is ;) Koeling kan je een Zalman HP80 gebruiken, alleen weet ik niet of die er ook voor een FX is... Anders kan je altijd zelf nog wat fabriceren voor zo'n kaart van een oude CPU heatsink oid.[/quote:aa4a2ba32a] [quote:aa4a2ba32a] ik weet wel wat het is maar ik heb het niet kunnen vinden in mijn bios [/quote:aa4a2ba32a] Ik hoop niet dat je het over de voltmod hebt :roll: Voltmod is een variabel weerstandje (van 1 tot 10KOhm) op het goede punt op het moederbord solderen zodat de resistor waarop je het soldeerd meer voltage geeft, omdat deze denkt dat ie te weinig voltage krijgt door meer weerstand. :wink: Dit kan je dus niet in de bios vinden, zou wel makkelijk zijn :wink:
Link naar reactie
[quote:9843602b0c="vincenzo"] ik weet wel wat het is maar ik heb het niet kunnen vinden in mijn bios en trouwens die zalman die past niet op fx ik heb trouwens geheugen minder en meer gpu overclokc gpu nu 370 mhz woeii ik heb hem nu 100 mhz overclockt :P[/quote:9843602b0c] Jij leest je berichten zeker niet een 2e x voordat je post of niet? Wordt de zinsopbouw vaak wel beter van. Zoek maar eens op inet bij de bekende sites (www.tweakers.net, www.xtremesystems.org, www.amdforums.com etc) hoe je optimaal kon tunen. Ik heb bijvoorbeeld met een potlood de weerstand van mijn mobo veranderd waardoor er een hoger voltage op de NB staat.
Link naar reactie
[quote:d9de27880c="diniz"][quote:d9de27880c="vincenzo"] ik weet wel wat het is maar ik heb het niet kunnen vinden in mijn bios en trouwens die zalman die past niet op fx ik heb trouwens geheugen minder en meer gpu overclokc gpu nu 370 mhz woeii ik heb hem nu 100 mhz overclockt :P[/quote:d9de27880c] Jij leest je berichten zeker niet een 2e x voordat je post of niet? Wordt de zinsopbouw vaak wel beter van. Zoek maar eens op inet bij de bekende sites (www.tweakers.net, www.xtremesystems.org, www.amdforums.com etc) hoe je optimaal kon tunen. Ik heb bijvoorbeeld met een potlood de weerstand van mijn mobo veranderd waardoor er een hoger voltage op de NB staat.[/quote:d9de27880c] Diniz, heb jij de NF7-S? Gaat die potlood mod een beetje, ik heb het namelijk gewoon met een 5KOhm resistor gedaan en draadjes van een ata kabel :wink: Iemand anders wil echter ook ze mobo modden en als dat nou een beetje werkt kan ie ook die potlood mod doen is wel wat makkelijker....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...