Ga naar inhoud

Sneheids verschil tussen Nforce2 en Nforce 2 Ultra 400


Aanbevolen berichten

Ik heb van iemand de opdracht gekregen om zo'n klein shuttle pc tje in elkaar te steken. Nu zijn er 2 versies met een nforce 2 chipset. De sn41g2 met een gewonde Nforce2 en de sn45g met een Nforce2 ultra 400. Zelf denk ik dat de sn45g iets sneller zal zijn, maar de persoon voor wie de pc is vind die behuizing niet zo mooi. Zal het elkaar veel ontlopen? Er komt een Xp 3000+ in met 2x 256mb pc 2700 cl2 geheugen. Mijn tweede vraag is of de voeding eignelijk niet veel te zwak is. De voeding die erbij zit is 200 watt, en er kan ook geen andere in. Er komt dus een Xp3000+ in met 2x 256mb, 80gb hdd en een dvd-rom Alvast bedankt, Scenic20
Link naar reactie
Qua snelheid scheelt het niet zoveel, vooral als je wilt OC'en is de nieuwere nForce chipset erg handig, aangezien deze gegarandeerd 200MHz FSB haalt. 200W is waarschijnlijk echt te weinig hoor. Kijk zo'n kast is vaak bedoeld als barebone oplossing, dus bijvoorbeeld een VIA EPIA of andere energiezuinige dingen. Als je daar zelf gewoon een AXP3000+ in gaat hangen zul je waarcshijnlijk toch echt te kort komen.
Link naar reactie
Waarschijnlijk zitten er verder geen brute videokaarten in of zo, en als je egbruik maakt van de 4 pins 12V stekker dan kan het misschien nog wel. Als hun zeggen dat er een 3200+ in kan met die voeding, dan hebben ze dat vast wel even getest :) De nFroce2 en nForce2 400 zijn exact gelijk aan elkaar, alleen heeft de 400 dus ondersteuning voor 400 Mhz FSB. Dus tsja, wat wil je? De 3000+ met 333 MHz FSB of de 3000+ met 400 Mhz FSB? (hebben beiden een andere kloksnelheid, let daar even op) Als het een huiskamer model wordt voor bijvoorbeeld DivX dan kan je idd net zo goed de 333 MHz nemen, als hij die kast mooier vind. Die paar % snelheid zal je dan op moeten offeren.
Link naar reactie
[quote:881d8372db="scenic20"]@ marcel: Er zijn op dit moment alleen maar shuttles te koop voor P IV en Amd Athlon, geen epia's[/quote:881d8372db] epia's gaan in de socket A sloten van AMD en 200 watt is echt te weing, ik heb AMD 1GHz met GF4 Ti en een 250 watt voeding en dat loopt al niet lekker (somd val ie zomaar uit of hertstart) ga binnekort een neiwe kopen. zover ik weet zal die 3000 veel meer trekken als een 1GHz
Link naar reactie
Ik ga het gewoon proberen, ze zullen toch niet van die kastjes voor 300 euro op de markt brengen die eignelijk helemaal niet goed werken. Overigens heb ik op een lan ookal eens iemand met zo'n suttle gezien met een radeon 9700 en een 2.4ghz P IV, dan zou mijn combi (3000+ en geforce4mx) ook wel moeten kunnen denk ik
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...