Ga naar inhoud

voeding of toch iets anders?


Aanbevolen berichten

In een van onze pc's is de voeding opgeblazen nadat we er na twee weken weer de stroom op zette.. Nieuwe voeding gekocht, aangesloten, maar nu krijgt dat ding nog geen stroom. Kan het opblazen van de voeding ook nog andere schade aanbrengen aan bijv het moederbord of andere hardware? Aangezien de pc geen kik geeft bij het indrukken van de powerknop lijkt het me duz dat deze helemaal geen stroom krijgt en het duz of de voeding of het moederbord zou moeten zijn. Maar jah, zo goed ben ik niet met hardware. Heeft iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn of hoe ik erachter zou kunnen komen wat het dan wel is. BVD, Jochem
Link naar reactie
In principe hoor je altijd piepjes, behalve als de processor of het moederbord kapot zijn en soms ook het geheugen. Sluit eens alleen het moederbord, de processor en het geheugen aan (maw trek alle kabels los en haal alle insteekkaarten eruit, behalve de kabel van je voeding naar je mobo en de kabeltjes van je kast naar je mobo). Als hij nu nog niet gaat piepen is een van de drie kapoere, je kunt het verder vaak alleen testen door de zooi in een andere PC in te bouwen. De voeding kan natuurlijk ook stuk zijn, maar die kans is natuurlijk niet zo groot aangezien je hem net hebt gekocht. Ik gok zo dat je moederbord naar de eeuwige jachtvelden is.
Link naar reactie
oke, ik ben er nu achter (met wat hulp) dat het moederbord het niet meer doet. Heb nu een tweedehands moederbordje, alles daarop over gezet...blijkt dat 1 van de 2 videokaarten ook kaduk is (werd gloeiend heet, en kreeg geen beeld)..maar goed, das gewoon tegen m'n broertje zeggen dat ie maar een nieuwe of 2e handsje moet halen. Verder heb ik nu het probleem dat de cd-rom speler in windows niet getoond word. In de bios wel, want hij wordt als primary slave gevonden. HD is uiteraard primary master. Wat zou ik hier nu mee moeten? Kunnen het aspi drivers zijn of iets dergelijks? Zoja ... hoe installeer ik die dan, want ik heb een .exe file (aspi_v471.exe) maar is geen geldige win32 toepassing. Thnx!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...