Ga naar inhoud

Vertel me...wat doe ik verkeert..


Aanbevolen berichten

Als ik met benchmark 2001 SE een score haal van 5491... met deze hardware>>> OS Microsoft Windows 98 Processor: AMD AMD Athlon(tm) XP 2000+ @ 1.67 GHz Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4400 128mb Total Physical Memory: 512 MB Free Physical Memory: 323.37 MB Motherboard Manufacturer: MSI Motherboard Model: MS-6561 Name: NVIDIA GeForce4 Ti 4400 Total Local Video Memory: 128 MB Total Local Texture Memory: 31 MB Total AGP Memory: 128 MB Display Driver: nvdisp.drv Display Driver Version: 4.14.01.4345 Driver WHQL Certified: No Max Texture Width : 4096 Max Texture Height: 4096 Max User Clipping Planes: 0 Max Active Hardware Lights: 8 Max Texture Blending Stages: 8 Textures In Single Pass: 4 Vertex Shader Version: 1.1 Pixel Shader Version: 1.3 Max Vertex Blend Matrices: 0 Max Texture Coordinates: 8 Vendor ID: 0x10de Device ID: 0x0251 Sub-System ID: 0x2892107d Revision: 0xa2 DirectX Version: 9.0 Family: AMD Athlon(tm) XP 2000+ Internal Clock: 1.67 GHz Internal Clock Maximum: 3 GHz External Clock: 133 MHz Socket Designation: Socket-A Version: AMD Athlon(tm) XP 2000+ CPUID: 0x00000662 Dan is er toch iets mis....of niet? :(
Link naar reactie
Dan is er zeker iets mis, ik zit met een ti4400 en een XP2000 in die test op bijna 9200 en zelfs dat kan beter. Waarschijnlijk heb je opties zoals anisotropisch filteren en anti aliasing aan staan, controleer even dat die allemaal uit staan en dat alles op performance staat. Die opties schelen namelijk heel veel bij de GF4 kaarten.
Link naar reactie
OT: hoort dit niet in het Videokaarten etc. forum thuis? Die score is idd. laag, met mijn GF3 Ti500 en zelfde CPU haal ik de 6000. Heb je de laatste moederbord-drivers geïnstalleerd? Kijk eens op de website van [url=http://www.msi.com.tw]MSI[/url] voor de laatste drivers voor jou moederbord. [b:5cb8439636]Aanvulling:[/b:5cb8439636] zoals DarkScribe ook zegt, check even of je beeldverbeteraars als FSAA of Anisotropic Filtering aan hebt staan. Probeer anders eens wat oudere nVIDIA drivers te installeren, de nieuwste zijn eigenlijk alleen maar goed voor GeForceFX (vandaar de naam DetenatorFX). Oudere kaarten gaan er zelfs op achteruit (bij mij zelfs 5-10% met v43.45 tegen de v43.03 drivers. Versie 43.03 doet het dacht ik wel goed bij GF4 Ti4x00. Anders kan je ook nog de v30.82 proberen. Een archief van nVIDIA drivers kan je [url=http://download.guru3d.com]hier[/url] vinden bij Guru3D.
Link naar reactie
't Is al beter ja, ik heb even gezocht en jou PC moet 11.000 tot 12.000 wel kunnen halen, misschien nog wel hoger. Die moederbord drivers zouden heel wat kunnen schelen. Heb je je videokaart misschien overgeklokt? Zo ja, probeer eens wat minder over te klokken. Als je te ver overklokt, kan je systeem misschien nog wel stabiel lopen maar kunnen de framerates (en dus ook je 3DMark score) snel kelderen. Andere mogelijkheid kan nog zijn dat je videokaart Fast-Writes gebruikt of Sideband-Adressing. Volgens mij kan je dit in- en uitschakelen in je BIOS. Beste is om beide uit te schakelen, meestal maakt het niks uit of werkt het zelfs negatief (zoals bij mij het geval was...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...